Mathias Holtsdalen Skrevet Mars 29, 2014 Skrevet Mars 29, 2014 Gudagen! idag kjøpte jeg meg en e46 2000mod. 1.8L m43b19. kjøpte den for å ha den som et lite prosjekt etter jeg mistet lappen.. snakket med en kamerat og han snakket om facelift motor? n42b20(?) hva må da gjøre for at den skal i bilen min? ser man forskjell på motorene? passer diff, mellomaksel osv på? ________________ har egentlig gitt opp å få hjelp er på forumet, de fleste virker så kjepphøye og overlegne, men jeg prøver fordeom..
SweetBMW Skrevet Mars 30, 2014 Skrevet Mars 30, 2014 Hvis du ikke har god! peiling på elektronikk, startsperre osv så er det faktisk bare å glemme. Er ikke noe som passer overs av elnett. Mulig bakstilling osv går men det er ikke verdt bryet for en udugelig firer. Du er mye bedre stilt med å bygge om til sekser som er fra din era. M52TUB28 feks. Ingen gidder bygge om fra 1,9 til 2,0. Motoren i din er forresten M43TUB19
Mathias Holtsdalen Skrevet Mars 30, 2014 Forfatter Skrevet Mars 30, 2014 takker for svar har akkurat mistet lappen, og hadde en m50b25, brukte jo hooore mye bensin.. og var litt for lett å herje med! haha da blei ikke det noe hehe hva er ''TUB'' greiene?
SweetBMW Skrevet Mars 30, 2014 Skrevet Mars 30, 2014 Bmw betegner motorer slik: M/N: generasjon. M for eldre. N for nye. 43: motorkode. TU: technical upgrade. Kan også følge med nr. B/D: bensin eller diesel 19: slagvolum i liter. (1,9) Min dieselmotor heter feks M47TU2D20 Eldre motor. 47 serie. Andre technical upgrade. Diesel. 2 liter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå