Forbiss Skrevet April 4, 2014 Skrevet April 4, 2014 Har et problem med ac i bilen min. Kompressoren vil ikkje koble inn og det blinker i lampa på ac knappen inne i bilen. Trudde egentleg problemet var lite gass så eg har ikkje stressa med å fikse det. Men har utført ac service og det hjalp ingenting. Var heller ikkje lite gass før service. Kobla i kveld opp pc'en for å sjekke feilkoder men det ligger ingen feilkoder inne på klima/ac. Viss f.eks kompressoren har tatt kvelden, vil ikkje det generere ein feilkode? Nå som sommeren er rett rundt hjørnet hadde dette vært gull å fått fiksa snart. Veldig rart at klimapanelet indikerer feil men ingen feilkode lagra? Skal og sies at med tenninga på så lyser det konstant i ac knappen, men så fort eg starter bilen begynner den å blinke.
carburetion Skrevet April 5, 2014 Skrevet April 5, 2014 Sjekk sikringer til ac. Og har du stillt klima panelet rett inn? F.eks temp brytere på kald, og sett på Auto knappen? Hvilke temperaturer er det ute når du prøver ac?
Forbiss Skrevet April 5, 2014 Forfatter Skrevet April 5, 2014 Alt er såklart stilt inn riktig. Har ikkje sjekka sikringer siden det var mørkt ute når eg holdt på i går men viss ein sikring har gått så trudde eg fortsatt at det burde ligget ein feilkode i systemet. Det var ca -2 grader når eg holdt på i går. Men ac er jo i bruk heile året så den burde uansett kobla inn.
carburetion Skrevet April 5, 2014 Skrevet April 5, 2014 Ac pleier ikkje å virke under ca 6+ grader. Dette er for å ungå at det oppstår frysing i fordamperen. Prøv igjen når det blir varmere ute.
Forbiss Skrevet April 5, 2014 Forfatter Skrevet April 5, 2014 Ac er i bruk året rundt for å tørke opp lufta vinterstid sånn at det ikkje dugger på rutene så det er ikkje problemet.
carburetion Skrevet April 5, 2014 Skrevet April 5, 2014 Da hadde lufta di komt ut som isbiter. Fordamperen kondenserer kaldt vatn pga den kalde ac gassen. Og når lufta passerer det kalde vatnet så blir lufta kjølt ned. Så det betyr at viss ac'en hadde virka på 2- så hadde fordamperen blitt tett pga is.
Forbiss Skrevet April 5, 2014 Forfatter Skrevet April 5, 2014 Hvordan forklarer du da at ved bruk av ac på vinteren forsvinner dugg frå rutene på et blunk? Uansett så er ikkje det problemet for det har vært oppi 15 grader her på dagen å det funker ikkje da heller.
carburetion Skrevet April 5, 2014 Skrevet April 5, 2014 Kald luft inneholder lite fuktighet, derfor dugger det mindre når det er kald luft som blåser på vinduet. Fuktigheta på ruta fordamper raskere ved kald luft. Men viss du har testet ac når det var 15grader ute, så burde det virke.
Forbiss Skrevet April 5, 2014 Forfatter Skrevet April 5, 2014 Ja så det er ingen tvil om at det er feil et sted. Får prøve å koble 12v på kompressoren for å sjå om den starter. Gjør den ikkje det må eg iallefall ha ny kompressor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå