eastsider Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 Jeg prøver og få start på bilen etter at den har stått siden jul, jeg ladet batteriet i går men viser kun 7 v batteriet er helt nytt ble glemt og koble ut bare noen tips?
Albino Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 Hvis batteriet har vært helt tappet HELT ut kan det faktisk være ødelagt. Du skriver ikke hvilken bil det gjelder, men hvis dette er snakk om en E60 må det vel også kodes inn at man har fått nytt batteri for at det skal virke hvis ikke jeg tar helt feil!
quandt1960 Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 Hvis bilen skal stå mer enn 2-3 måneder må en spesiell bme prosedyre følges for å ikke ødelegge batteriet. Bmw sitt batterisystem er nokså spesielt og når du bytter batt på en e60 må du kode det inn pga batterisensoren
quandt1960 Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 Hvis du skal lade må du for alld el ikke lade direkte via baggasjerommet men under panseret via jumpstart koblingen. Ellers kan du ødelegge rele pg diverse snacks
eastsider Skrevet April 7, 2014 Forfatter Skrevet April 7, 2014 Det er på e39 jeg tok ut batteriet og ladet, det klikker kun i starteren prøvd booster også skjer ikke noe
Hzh Skrevet April 7, 2014 Skrevet April 7, 2014 sikker på at du har jording til motoren da ? evt hjerne elns vare gåent, startsperre ? skal vel kjine i rundt motor uansett om startsperre slår inn
kgjersda Skrevet April 7, 2014 Skrevet April 7, 2014 Om den har for lite lading så vil den bare stå å "klikk" som du sier.
eastsider Skrevet April 7, 2014 Forfatter Skrevet April 7, 2014 Hadde ikke problemer med dette før den ble parkert. Ladet batteriet i går og det viste 11.80 v når jeg målte det i dag, på batteriet så er det ikke grønt i hullet som viser at batteriet er oppladet så er litt forvirret, motor er ikke min sterke side, det klikker i startern og taklyset blinker jeg trodde det var pga dårlig batt.
Hzh Skrevet April 7, 2014 Skrevet April 7, 2014 men siden du prøvde med booster kan de vel ikke ha noe med batterie å gjøre..
rekorden Skrevet April 8, 2014 Skrevet April 8, 2014 Høres for meg ut som du lader med en knøttliten lader, eventuelt at batteriet er defekt. Hvor sterk boosteren er har også noe å si. De svakeste du får fra Biltema klarer kanskje starte en motorsykkel, ikke en bil med defekt batteri. Så lenge lyset i taket dimmer ned når du forsøker å starte vil jeg påstå at starteren fungerer. At den ikke går rundt er trolig for lite strøm tilgjengelig, men i verste fall kan det være en sylinder fylt med olje/vann, eller en ventil som står nedi. Jeg gambler likevel på at det er defekt batteri og for liten booster. Forsøk å starte den med hjelp av en annen bil og startkabler.
eastsider Skrevet April 8, 2014 Forfatter Skrevet April 8, 2014 Laderen er en sværing tar 24v også boosteren e på 1100 amper mener jeg det sto, har prøvd Startkabel men funket ikke men prøvde på det før jeg ladet batteriet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå