magzix Skrevet April 8, 2014 Share Skrevet April 8, 2014 Hallo! jeg har en bmw 320i sedan med noe fjusking av motor eller liggnende her skal jeg prøve å forklare på mitt best Bilen fjusker å går litt ujevnt på tomgangen, motor rister litt pga det, den tar seg tilbake bittelitt innimellom, jeg vet om falsk luft, lmm osv men det skal forrige eier ha prøvd og byttet både luft mengde måler, luft massemåler og plugger. og jeg har ikke sett noe hul i noen slanger, men det største problemet er det jeg nevner under.. Ikke bare at den går sånn på tomgangen men når jeg kjører kan det innimellom hende at bilen "lugger" skikkelig til, akkurat som noe skulle huka seg fast i bilen 1 sekund, så går den tilbake å kan bare kjøre videre det kommer bare et skikkelig lugg innimellom som jeg lurer på hva er og om det kan fikses ? når den lugger sånn så går speedometeret rett ned også rett opp igjen der den var lynkjapt når det lugger til..(føles ut som du skulle trykke bremsen alt du har i 1 sec) noen som har opplevd dette før? virker også som bilen ikke har all den effekten den skulle hatt den virker kjempe treig på akselerasjonen og kan bråke endel når den kommer oppi mot 160, ved full gass også bare holder jeg gassen litt tilbake så går den smuud, men bråker sykt når jeg tar litt gass i så stor fart(skulle tro at det var 400 hester der ellerno) vet at 320 ikke har særlig problem å komme til 180 men virker som denne har litt problemer å komme over 140 går veldig treigt i forhold til hva jeg har kjørt før.. det sitter på et powerfilter jeg har lyst til å bytte til orginal luft filter, vet ikke om det har noe og si.. men uansett litt redd for den lugginga hva den kan skyldes plutselig lugger den til å bare stopper ellernoe.. forrige eier sa at han kjørte så lugga det sånn og bilen "døde" også bare startet han den på nytt så kunne han kjøre igjen.. dette har ikke jeg opplevd enda bare at den lugger og går litt ujevnt på tomgang å motor rister litt da.. kanskje en litt sånn suse lyd fra motoren sånn lys som suser vis det har noe og si.. ikkenoe banking eller noen sånne lyder av noen slag eller tikking. kan det være noe bensin pumpe? bensin filteret? har på følesen at coilene kan skyldes at den virker litt dæv.. eller kamaksel sensoren? eller kanskje veiv sensoren som jeg har "lest" meg litt til da.. men den luggingen aner jeg egentlig ikke.. kan det være register kjedet som kan knotet seg å få den hard bråe lugginga eller noe i gir ? værsåsnill og hjelp meg her [-o< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet April 8, 2014 Share Skrevet April 8, 2014 For det første så er det lurt å roe ned høyrefoten din litt, ikke bare med tanke på at du presser en bil som har tydelige motorproblemer (ikke helt lurt), men også med tanke på deg selv og andre trafikanter. Når det gjelder problemet ditt så er det nok diagnose det du bør starte med. Du kan sjekke i "den store diagnose-tråden" her på det tekniske forumet og se om det er noen i området ditt som har diagnoseutstyr og er villig til å hjelpe. Ellers så har du jo et flust av diagnoseutstyr på ebay (kabel+programvare) og sist men ikke minst bilverksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magzix Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 For det første så er det lurt å roe ned høyrefoten din litt, ikke bare med tanke på at du presser en bil som har tydelige motorproblemer (ikke helt lurt), men også med tanke på deg selv og andre trafikanter. Når det gjelder problemet ditt så er det nok diagnose det du bør starte med. Du kan sjekke i "den store diagnose-tråden" her på det tekniske forumet og se om det er noen i området ditt som har diagnoseutstyr og er villig til å hjelpe. Ellers så har du jo et flust av diagnoseutstyr på ebay (kabel+programvare) og sist men ikke minst bilverksted hmm jaa det var på vei hjem etter jeg kjøpte den for noen dager siden.. virker som den nesten skulle vært tett når jeg skal gi på nå så virker den dæv og vil ikke dra noe særlig.. ja tenkte og få tatt en diagnose håper det sier hva det er vertfall.. vis ikke vet jeg ikke helt her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Med tenke på at speedometeret detter ut og opp igjen, så høres det ut som om motoren eller motorstyringen kutter helt ut det sekundet som du snakker om. Er luggingen temperaturavhengig, eller lugger den like mye på kald og varm motor? En enkel ting å sjekke er jordingen til motor (en liten lask som går fra motorblokk til karosseri) og/eller jordingen fra - polen (batteri) til karosseriet. I mine ører så høres dette ut som en elektronisk feil, ikke mekanisk. Jeg har også tidligere hatt problemer med kam-sensor. Da lugget det skikkelig i bilen, men speedometeret gikk aldri ned til bunn. Mvh Robert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magzix Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 Med tenke på at speedometeret detter ut og opp igjen, så høres det ut som om motoren eller motorstyringen kutter helt ut det sekundet som du snakker om. Er luggingen temperaturavhengig, eller lugger den like mye på kald og varm motor? En enkel ting å sjekke er jordingen til motor (en liten lask som går fra motorblokk til karosseri) og/eller jordingen fra - polen (batteri) til karosseriet. I mine ører så høres dette ut som en elektronisk feil, ikke mekanisk. Jeg har også tidligere hatt problemer med kam-sensor. Da lugget det skikkelig i bilen, men speedometeret gikk aldri ned til bunn. Mvh Robert takk for svar, jeg er litt usikker på om den er temp avhengi den lugger til sjeldent kommer sånn helt ut av det blå.. ista sto for eks bilen stille hjemme etter jeg kjørte fra skolen, så sitter jeg litt i bilen og da lugga den og bare skrudde seg av på sekundet når den lugga mens den sto stille, tok seg ikke opp igjen eller noe den bare stoppa fortere en du rekker og vri om nøkkelen starta den igjen og da nappan bitte litt også gikk den igjen, kjørte fra porsgrunn på morran idag og da nykkan engang på e18 også ble den veldig død på en måte og kunne virket som eksosen nesten var tett for den ville ikke gå opp i fart når jeg ga gass og gikk sakte men sikkert litt bakover trudde med engang at bilen skulle død å jeg måtte stå på siden men den klarte seg fint bare virka som den hadde 90 hester kanskje åssen fungerer motorstyringen er det en sensor det og eller.. ? kunne du vist meg et bilde med markering på hvilken jording jeg skal sjekke litt usikker på hvem du mener er ikke så bilkyndig enda men jeg pleier å lese meg til det meste å fikse det så skal jeg sjekke og kanskje pusse litt på den og batteriet der, batteriet sitter jo baki på disse spedometer bånnet bare når den sto på tomgangen når det lugga til og da skrudde den seg av med engang, men når den er i fart å lugger til går speedometeret (altså omdreining speedometere) ned litt også tilbake igjen hmm jeg skal prøve og få feilsøket bilen vet ikke om noen som har dette da.. men så denne trur du denne funker ? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47231288 ha tenkt og sjekke coilene når jeg kan også prøve å feilsøke vis det kommer opp noe.. [-o< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Får den tilbake kreftene på rundt 4000 omdreininger? Uansett, lureste er å ta diagnose ellers blir det bare dyrt å bytte sensorer i håp om at det er den rette. Om du skal investere i diagnoseutstyr, så er det best å investere i noe skikkelig. Du får bmw sin inpa diagnosesoftware + kabel (du trenger nok overgang til 20 pin) for en ca. 400kr på ebay med frakt. Den du linket til ser ut til å være noe "universal" greier som jeg ville ha styrt unna. Uansett, om du hadde lest i "den store diagnose-tråden" så ville du ha sett at det er et par folk som kan ta diagnose i tønsberg-området (siden du nevner porsgrunn og e18) På min E34 så var jord fra motoren en tjukk brun kabel på eksosmanifold-siden som var skrudd fast til traversen. Usikker på hvor den er på en e36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magzix Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 takk for svar, ehm ikke helt trur jeg .. hadde du hatt en link med diagnose utstyr fra ebay og det du mener ? ja fra sandefjord skjønner ikke helt hvor jeg skal finne "den store diagnose tråden" har ikke sett den vis du har link til det og hadde vært supert så skal jeg sjekke om det kanskje er noen som kan hjelpe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Du har postet i den tekniske delen av forumet, se øverst i listen over alle trådene her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magzix Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 takk, der så jeg den helt blind .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magzix Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 Da har jeg bestillt diagnose utstyr selv.. kjekt og ha fikk det på ebay til en billig penge, så da får jeg diagnosert den når jeg får dette i posten også skal jeg prøve å se etter jording ledningen og enten pusse litt på den osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magzix Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 Okei jeg vil bare legge til 3 youtube video'r jeg håper noen kan svare på 1 er dette normalt? at den stopper opp sånn uten videre.. ? hva kan det være, er det kanskje noe ved lugginga som kan forekomme? den rister litt når den står på tomgangen på slutten der bittelitt ujevn? 2. hva skyldes denne lyder ? bare noe løst trur du eller noe annet ? 3. er det noe unormal lyd på motoren? den suse lyden skal være der? jeg bare spør ettersom jeg prøve og kunne forstå hva den plutselig lugginga kan komme av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magzix Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 Den stopper bare sånn etter heftig gass ikke å gasse litt over der den stopper? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr2i91 Skrevet April 10, 2014 Share Skrevet April 10, 2014 Film snutt 2 er nok bare ett løst varmeskjold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magzix Skrevet April 10, 2014 Forfatter Share Skrevet April 10, 2014 hakke fått lagt meg under og sjekka senka bil litt vanskelig og har ikke jekk for øyeblikket.. men var det jeg også tenkte enten det eller om noe er løsnet i kata, ettersom kanskje den kunne sperret litt for eksos for bilen har ikke 100% effekt trur jeg.. Nå er vertfall veiv sensor bestillt og diagnose utstyr skal bli bra dette forhåpentligvis, etter det jeg har sett litt rundt så kan det være kam/veiv sensor,, får sjekke coilene om når jeg har diagnose utstyret tenker jeg.. vis noen har hatt samme problem som forklart og fått fikset det gjerne si hva som var feilen men er den lille suse lyden på video 3 normalt ? ved de "plast" innsugene der? hørtes nesten ut som det er liten lekkasje der ved mindre det er helt normalt lyd da.. ? sett rundt på slanger og den går ikke altfor ujevnt på tomgangen heller.. husker når jeg hadde sprekk i luft innsuget på min 318 så var den verldig rar på tomgang og jynga skikkelig fram og tilbake etter gasslipp ikke akkurat det problemet jeg har nå ,, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magzix Skrevet April 12, 2014 Forfatter Share Skrevet April 12, 2014 Med tenke på at speedometeret detter ut og opp igjen, så høres det ut som om motoren eller motorstyringen kutter helt ut det sekundet som du snakker om. Er luggingen temperaturavhengig, eller lugger den like mye på kald og varm motor? En enkel ting å sjekke er jordingen til motor (en liten lask som går fra motorblokk til karosseri) og/eller jordingen fra - polen (batteri) til karosseriet. I mine ører så høres dette ut som en elektronisk feil, ikke mekanisk. Jeg har også tidligere hatt problemer med kam-sensor. Da lugget det skikkelig i bilen, men speedometeret gikk aldri ned til bunn. Mvh Robert den lugger nokk mer når den er varm også har den mye bedere effekt når motoren er kald.. den drar som den skal dra også når den er varm og den kan lugge til så har den mye dårligere effekt.. ? vis det sier deg noe mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå