asdffff Skrevet April 9, 2014 Skrevet April 9, 2014 Hei Sitter her og skjønner ikke så veldig mye. Skal ikke skryte på meg at jeg har for mye peiling på å skru bil heller. Har seg slik at jeg var ute å kjørte, og kastet meg inn i en sving. Rett etter svingen hørte jeg en høy dunking fra høyre bakhjul. Kom meg hjem, og skrudde av hjulet for å se. Tenkte kanskje det kunne være bremseskjoldet som lagde lyden. Flere som sier det også kan være hjullageret som har gått. Men ville det bare gått sånn plutselig, bare fordi jeg tok en sving litt hardt? Det høres ut som en høy og skarp lyd. Den går i takt med farten. Om noen har noen idé om hva det kan være, og kunne hjulpet meg litt hadde det vært kjempefint!
lierbimmer Skrevet April 9, 2014 Skrevet April 9, 2014 hjulager bak er en gjenganger som kan gi høy og skarp lyd. men hjulager gir ikke en høy "dunkelyd". høy dunkelyd med skraping i etterkant kan være bremsebånd som har løsnet inne i skiva. bremsedeler bak kan være rustene og irret fast og er ikke alltid det letteste å få av uten å ødelegge noe. jeg anbefaler å ta bilen til et verksted for å la de sjekke dette om du ikke har "for mye peiling"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå