Gå til innhold

Ikke veivhusventilasjon på min E91 320D (177hk) 2008 Mod ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg hadde havari av turbo og i den forbindelse skal jeg sette inn ecotune kit DPF removal. Jeg ba verkstedet som gjør dette bytte veivhusventilajson med det samme, samt glødeplugger.

Med søk på reg.nr så fant vi disse delene, 

I går ringte de meg og sa at NGK pluggene som kom var for korte i forhold til Bosh pluggene som sto i. Hmm rart i å med at det var disse som ble oppgitt.

Det neste er at det ikke var veivhusventilasjon på denne motoren. 

Kan dette stemme? Isåfall hva slags motor er det jeg har. Søk på både mekonomen og GS bildeler sier at jeg har dette ifølge tegningen og delene som kommer frem.

Nå er jeg plutselig engstelig for at det ikke er Mitsubutsi turbo på den og. og den er bestilt og betalt.

Håper noen kan hjelpe meg og besvare dette :)

Skrevet

Litt feil å si at N47 ikke har veivhusventilasjon men den er såvidt meg bekjent helt annerledes i design enn M47 og en del av toppen til motoren (støpte kanaler). Er ikke noe du bare kan fjerne.

Derimot kan du fjerne EGR systemet som er resirkulering av avgass tilbake til motor for forbrenning av sotpartikler (ren avgassreduserende misjon), har sett at mange gjør det.

N47 fra 2008 på E91 320d har delenummer 11658506892, manuell gir (Motorkoden burde være N47D20A) hvis du gir meg de siste 7 fra chassis kan jeg sjekke i BMW databasen.

Usikker hvilken produsent turbbo er men tror den hører til TF035 familien og den leveres jo til mange forskjellige produsenter. Sikkert noen av gutta på forumet som har peiling på dette, aldri skrudd på de selv men tror det er Mitsubishi som lager de. 

Skrevet

Veivhusvent til N47TU oversikt. Har lest en del steder at folk påstår den ikke har veivhusvent, skjønner ikke hvorfor. Du har en 2008 mod så du burde ha TU utgaven

post-62313-0-58187000-1397306783_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...