Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tekn spm:

På en 523i som har hatt koking på overløp i eksp tank, men ikke tempnål på max! Er det vits i å bytte toppkn? Funker fint men bruker litt olje og vann.. Iflg BMW, så kunne gjengene dras ut av blokka når man satte på topp med moment igjen hvis den hadde vært kjørt veldig varm?? De anbefalte å skrote blokka! Noen med erfaring? Stud bolts?

Skrevet

Kommer til å koke skikkelig en dag regner jeg med, å da må du bytte pakkning, vist de er den som er probleme ja å ikke noe annet som gjør de,men vist de er, da burde du sjekke planhet på topp, se etter sprekk på både topp å blokk...

alder hørt om bmw sier der, men kan jo gått var de..

Skrevet

gjengene har en tendens til å ryke i blokka når du demonterer det skjedde på min 523 som jeg ente med å bare skifte motor på

Skrevet

Motoren har aldrig kokt eller gått på max temp iflg forrige eier. Kun sprutet ut på eksp tank.

Om jeg har uflaks, er det mulighet til å bore og gjenge opp til 11mm bolt?

Skrevet

nei de er ikke sikkert, kan jo selvfølgelig bare vare luft da, evt dårlig vannpumpe..

alt er vel en mulighet, om de burde gjøres på noe sånt er vel en helt annen sak:) 

Skrevet

tror det går ann å sette i løsgjenger
går sikkert og gjenge opp til 11mm også
men det er jo aluminiums motor og det tåler jo ikke serlig mye når det kommer til det

Skrevet

ja er gjengene igjen i blokka er det null problem
husk å dra til toppboltene før du løsner de da skal gjengene sitte igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...