PerNor1 Skrevet April 13, 2014 Skrevet April 13, 2014 Hei, jeg har en BMW 316i e36. Når jeg kjører er det en ulyd i dashbordet på passasjersiden, akkurat som om noe metall tar borti og vibrerer eller en vifte som skraper. Denne lyden er svakere når det er varmt og høyere når det er kaldt ute. Trodde først at noe av varmefolien i motorrommet tok borti og lagde lyden. Men har i ettertid hørt at det kommer fra dashbordet (passasjerside) og kan ikke være dette. Det er ingen løse deler så vidt jeg vet. Lyden er ikke konstant men kommer iblant, spesielt når jeg slipper gassen. Har lest mye på ulike nettsider men har ikke funnet noen god forklaring på dette. Noen sier at det kan ha noe med klimaanlegget å gjøre, men jeg vet ikke. Skal uansett etterfylle klimaanlegget snart, så jeg får se om dette kan løse problemet. Er det noen som har det samme problemet eller vet hva dette kan være?
warg Skrevet April 13, 2014 Skrevet April 13, 2014 Endrer lyden frekvens når du skrur opp og ned hastigheten på viften? Med andre ord, blir lyden sterkere eller svakere når du har viftemotoren på full effekt, halv effekt osv.
PerNor1 Skrevet April 13, 2014 Forfatter Skrevet April 13, 2014 Nei, den endrer ikke frekvens med viftestyrken. Ser ikke ut som om viften har noe med dette å gjøre i det hele tatt. Denne ulyden kommer BARE når bilen er i bevegelse. Ulyden kommer og går, men kommer alltid opp når jeg slipper gassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå