Gå til innhold

E46 m3 "GTR" Touring 04. ferdig bilder s2. SOLGT

Bjanne
 Share

Anbefalte innlegg

Sitter på jobb å drømmer meg bort i å være tilbake i garasjen å få ferdigstilt prosjektene jeg er del i nå så tenkte å lage en liten motivasjons tråd for meg selv og legge ut litt av hva som foregår for øyeblikket :) hadde jo vert litt gøy med litt kommentarer for å drive litt videre arbeids lyst og motivasjon  :)

Tenkte å begynne med Touringen min en 2004 modell 318 facelift med sort helskinn og det meste av utstyr som disse kommer med. den hadde gått ca 120 000 km før den fikk motor problemer og ble valgt en liten oppgradering.

Planen for bilen er i korte trekk, Bygge om komplett til M3 motor drivverk osv. Godkjenne dette med senkesett og noen frekke felger. Jeg har noen antrasit fargede 19"  X5 hjul som skal på og orginal fargen blir beholdt bare frisket opp litt.

Jeg tok en rask titt på engelske nett sider og leitet etter en lav km 04 modell, var ute etter å ha "matching numbers" når det kommer til årsmodell og utstyrsnivå og mindre tilpasninger til de forskjellene som er på de forskjellige årgangene. Etter litt tid fant jeg en 2004 modell M3 cab med beskjedne 50 000 miles på tellern (garanterte, og i senere tid verifisert på BMW) Hoppet så på Ryan'airen til liverpool og toget til Bradford og hentet denne karen her.

post-55082-0-83326000-1397713788_thumb.j

Tømme klimaen før en går i gang er alltid lurt- pant på sånt ;):P

post-55082-0-93081200-1397713584_thumb.j

Denne hadde gått lite og den var jo i meget god form da jeg fikk den på bukken og kikket igjennom den :) Men jeg valgte likevell å bytte ut samtlige foringer til Powerflex for litt mere stivere oppsett og gikk for et Bilstein coilover kit. Sveiset også inn subframe forsterkninger fra NMS og braketter til diff "V-staget" som stiver av diffen. Da dette var en facelift så ville jeg prøve meg på facelift "GTR" front. Syntes nesten alle som bygger bil om dagen er ute etter "sleeper" looken, jeg er ikke flau over å kjøre litt lett stylet m3 så kjøpte jeg inn et "GTR" Look fra Schmiedmann, M3 look fanger for OEM skjermer og M tech bakfanger med M3 diffuser. har også noen M3 look speil som skal på bilen. har desverre ikke for mange bilder fra bygge prosessen da jeg glemmer det i kampens hete ;)

Her er nå ett når motoren var kommet i bilen

post-55082-0-59270100-1397713947_thumb.j

Bilen bygget om mekanisk nede på egne hjul for første gang:

post-55082-0-83427700-1397714036_thumb.j

post-55082-0-70646100-1397714011_thumb.j

Etter startup: bare ABS lampe pga jeg måtte initialisere Rattvinkel sensoren, gåen parklyspære og selvfølgelig ikke spylervæske:P  alltid gøy når det ikke er noe kødd  :)

post-55082-0-04595600-1397714024_thumb.j

Så har jeg et bilde fra nye karosseri delene prøve tilpasset

post-55082-0-52553800-1397714070_thumb.j

Nylakkert:

post-55082-0-25615900-1397714050_thumb.j

post-55082-0-34429900-1397714082_thumb.j

post-55082-0-69600100-1397714090_thumb.j

Dette var det jeg hadde om denne for nå, om en uke skal den på godkjenning så håper det går veien :) Noe det bør gjøre da jeg har godkjenning fra BMW om at alt er gjort forskriftsmessig og utskrift av feilminne på at det ikke er noen skjulte feil eller mangler :) BT er jo blitt helt nazi på dokumentasjon om dagen. Noe som forsåvidt kommer oss billister til gode men blir en del ekstra utgifter med de timesprisene BMW krever for noe man kan gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, takk for det :)

nei nå har jeg bygget noen av disse opp igjennom i coupe så vert borti det meste men siden dette var facelift var det litt kødd med fangern og festeskinnene til den. også var det litt greier med klaringen mellom dette kopi panseret og ekspansjonstanken. ut over de thar det vert plankekjøring :) utrolig deilig å rein under denne bilen her siden den var litt nyere og lite brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh har trua på dette prosjektet! :D sett en del av de andre bilene dine så regner ikke med at man blir skuffet her heller! :D

Det blir ikke bredding på denne altså? :-o

Stå på videre! :D og husk rikelig med bilder og info :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh har trua på dette prosjektet! :D sett en del av de andre bilene dine så regner ikke med at man blir skuffet her heller! :D

Det blir ikke bredding på denne altså? :eek:

Stå på videre! :D og husk rikelig med bilder og info :D

Takk for det, det var gøy å høre :)

Nei denne blir det ikke noe bredding av. Planene er ikke så mye større enn det som er gjort foreløpig. Blir å få den godkjent nå også bytte alle blinklysene, kanskje baklyktene om jeg finner noen ryddige noen. sliter med å finne noen nye blinklys som er litt mørkere uten å se super jalla ut. så om noen har noen forslag på det si gjerne ifra :)

Det kommer flere bilder så fort jeg kommer meg hjem fra jobb og den forhåpentlig er ferdig godkjent. da blir det med riktige hjulene (x5 19" som jeg syns er magisk på disse bilene) og litt stuk :) spent på hvordan GTR panser looken blir når den er helt ferdig, om det blir for mye eller ikke. rillene blir lakkert matt sorte så det matcher grillen og listene rundt vinduene. ideelt sett skulle vinduene vert sotet og for å få en ordentlig clean look :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet ikke, har kjøpt en type som er til e92 som jeg skulle se hvordan blei. men tror ikke det blir noe bra. må bare prøve det å se. hehe den går rundt blinklyset på noe vis. blir mest sannsynlig tatt av med en gang men må bare prøve å se. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg tror faktisk ikke det blir noe bra, men jeg må bare prøve den å se hvordan det ser ut. er litt nysgjerrig. legger ved bilde fra der jeg kjøpte den. blir det ikke bra er det ikke så farlig da den ikke kosta stort og det bare blir festet med teip :)

post-55082-0-10454200-1397907251_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det der falt ikke helt i smak xD

Nei jeg bestilte de i halvsøvne i går kveld så vi får se ossen det blir. kosta bare 300 kroner eller noe så er ikke verdens undergang om det ikke blir noe, etter jeg har sett på litt bilder i dag så har jeg mine tvil på at det blir fint, men da får jeg sett hva det er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...