Gå til innhold

Ikke livstegn i startmotor etter motorbytte. E34 M50B20 til M50B25

Applebee
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har byttet motor i min 520 til M50B25. Er altså byttet fra M50B20 NV med automat til M50B25 med manuell. Har bytta hjerne, men det var selvfølgelig gjort noe tull med ledningsnettet på den motoren som før har stått i en 518. Aner ikke nøyaktig hva som er gjort, men har bilder som viser sånn halvveis hva som har blitt gjort. Motoren fungerte fint før den ble tatt ut av "518" og satt på bukk. Omentrent alt har vært demontert og montert igjen, så er fult mulig det er noe som er glemt (er ikke erfaren mekaniker akkurat ^^ )

Men nå til problemet: Den starter ikke! Batteriet er koblet på, det lyser i dashbordet og generelt sett alt elektrisk ser ut til å fungere (utenom kupèvifta?), men starteren går ikke! Har målt at dysene får strøm, og det gjør de. Er bare overhodet ikke livstegn i starteren, og ikke klikk i relèet. Relèet står vel på bilen, og fungerte på forrige motor så tviler for at det er gåent. Har sett over sikringer og alle ser ut til å være OK.

Kan også vri på motoren, så det er ikke problemet. Har målt batteriet når en annen dro rundt nøkkelen, og det er ikke noe spenningstap. Så det er helt klart at den ikke får strøm.

Setter pris på tips om hva jeg burde sjekke :)

Legger ved noen bilder av ledningsnettet som er modifisert.

post-69840-0-86145700-1397770159_thumb.j

post-69840-0-33770900-1397770164_thumb.j

post-69840-0-28529000-1397770170_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alt ellers er riktig bør den starte når du setter på tenningen og setter +12v rett på innslaget. Det du mest sannsynlig har glemt er og koble en jumpe ledning ved gir spaken etter og ha byttet til manuell, du må lure den til og tro at den står i park.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som bmwmaxi sier må den jumpes til å tro den står enten i P eller N for å starte , det kan du enkelt gjøre med en ledningsstump på girvelgerstikket mellom1 og8 tror jeg det var ..

Kan også være noe startspærre som tuller seg hvis det er det på den?

Sent fra min T18+ via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...