bmw_frantz Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 hallo! er det noen som vet om det er mye jobb å bygge om til manuell? hvordan blir det med elnettet osv pga automatkassa? må man på bmw for å fjerne noe? mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanders54 Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Det er veldig mye jobb, for å ikke nevne kostbart... Hvis du ser bortifra at du fjerner automat girkassen, fjerner ledningsnettet, setter inn et ekstra pedalsett, monterer clutch, ny girkasse og koder om bilen så er det ikke så mye BMW trenger å gjøre selv, men som sagt - mye jobb Let heller etter en bil som allerde har manuell kasse. Jeg glemmer nok masse du må gjøre, men er sikkert noen her som er smartere enn meg på dette . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_frantz Skrevet April 22, 2014 Forfatter Share Skrevet April 22, 2014 jobben går fint:) er bare skeptisk på nettet:p kjett å bygge om også får jeg aldri starta igjen:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanders54 Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Det er mulig, jeg så noen bygge om en 550i til manuell på bimmerpost. Du må nok bytte ut en god del ledninger, og må som sagt kode vekk automat kassa fra bilen etterpå (og legge til manuell) - men det er veldig mulig. Fant forresten denne linken etter et google søk. Ser ut som det er mulig. http://www.bmwclubmalaysia.com/forums/forum/bmw-tech-and-performance/chassis-and-wheels-tech/46526-e60-manual-gearbox-conversion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_frantz Skrevet April 22, 2014 Forfatter Share Skrevet April 22, 2014 tusen takk for hjelpa:) får sitte å lese litt jeg da.hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanders54 Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Jeg tror mye av problemet ligger i omprogrammering av bilen, jeg antar det er mer enn bare ECU som må kodes. Men, lykke til i ihvertfall, her min kompetanse stopper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå