Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Har en E30 325i M-tech 1 som jeg for 2 år siden monterte en M50B25 fra e34 525ia. Motor funker bra men har vært/blitt plaget med temperaturen,

 

Ved normaltemepratur står tempnålen litt over midtstilling og ved kjøring kan temperaturen veksle mellom denne possisjonen og streken  mellom midtpossisjon og rødt.

 

Når jeg kjører i  litt lengere oppoverbakker er det ofte at nålen beveger seg over denne streken og beveger seg mot rødt, men klarer og holde den ved å slå varmapparat på fult og kansje øke turtallet.

 

Innimellom kan det være trykkøkning i systemet men mistenker en liten luftboble som jeg ikke klarer å få ut, eller kan d være noe annet?

Motoren var overhlat før den ble satt inn, bla ny termostat og vannpumpe.

 

Bruker E36 325i radiator med termostartstyrt elvifte.

 

Har luftet systemet skikkelig.

 

Olje/kjøleveske ser fin ut.

 

Så spørsmålet mitt er hvorfor vandrer temepraturen min så mye og nermest varmgang ved kjøring i lengere oppoverbakker?

 

Termostat,Vannpumpe,radiator,tempmålerfeil,toppakning....?

 

 

Skrevet

Har Gjort degge grunding som det går ann..

 

passer termostathus fra m52 på m50? jeg spør pga at på m52 er det jo også lufteskrue på termostathus som forenkler lufteprosessen.

Skrevet

Hadde ca samme kødd på min 728

Ble ikke bra før jeg bordet et lite hull i termostaten slik at det alltid sirkulerer noe vann igjennom(4mm ca)

Da var den luftet på null komma niks og ingen problemer etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...