duff Skrevet April 24, 2014 Skrevet April 24, 2014 (endret) Hei, jeg har en e39 med 2.2 liter motoren, det er manuell gir. Hørte 2 små klirre lyder fra motoren under kjøring så begynnte den å riste og motorlyset tentes. Har sjekket alle sylindere med komp tester og sylinder nr 6 har null (0) i kompresjon, har lyst ned i tennplugg hullet men kan ikke se noe skader på stempel. Noen som har vært borti det samme, eller har en forklaring på hva det kan være? Ødelagt stempel, gåen topp pakning, ødelagte ventiler? Det er ingen ulyder fra motor uten at den bare går på 5 sylindere. Endret April 24, 2014 av Sjøbuse Endret topic. Les forumsregel 3!
quandt1960 Skrevet April 24, 2014 Skrevet April 24, 2014 jeg vil tro du sannsynligvis har fått lekkasje via kolvring/stempelvegg. sylinder 6 (innerste) er den som har mest slitasje grunnet varme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå