Gå til innhold

Nyheim's '92 E36 325i Coupe!


Nyheim
 Share

Anbefalte innlegg

Aah :smile: ja er vel som andre blybatteri, neste steg blir kanskje gelé, hvis man vil ha bedre.

Men planlegger ikke så mye Sverige tur med den akkurat :-P der blir det fort 30 minus etter nyåret.

 

Hadde gele på den før, utrolig bra kapasitet :) Meeen, det tok kvelden av en eller annen grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, fant ut hvorfor jeg mangla kraft og den fuska litt :D

 

Glemsk begynner man å bli skjønner jeg...

20141212_180008_zps68513d41.jpg

 

Føltes jo ut som man fikk 50 hk ekstra! Herlig :D Men har enda litt småproblemer etter den har fått litt turtall så fjusker den litt, og hvis man da stopper og starter så er det helt borte... skal søke litt rundt, men hører mye om coilene til disse at de er generellt dårlige og burde sjekkes, så det blir neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spjeldposisjonssensoren min er knekt i kontakten så min er ikke koblet til.. Merker ingenting til det! Hmm :) bra du fant ut av den då ;)

Edit: føler ikke eg mangler noe effekt heller då min går ganske sprekt :P

Endret av WilliamW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spjeldposisjonssensoren min er knekt i kontakten så min er ikke koblet til.. Merker ingenting til det! Hmm :) bra du fant ut av den då ;)

Merker du ingenting?? :o hmmm...

Min fikk mye bedre respons og drag.

slutta også å hoppe litt opp å ned på rundt 2000 rpm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å finne ut hva som gjør at den fuskinga kommer og går helt randomly, kan kjøre i 40 km/t på lavt turtall så plutselig begynner den bare, så varer det ei stund, prøver å starte bilen litt senere så funker den igjen... Når fuskinga starer er det håpløst å kjøre så mye som 20 meter fremover... Hadde oppe dekselet til ventildekselet å målte alle coilene, alle var bra. Hmmmm!  :-k Veiv/kamaksel sensor?

post-65829-0-78449500-1418440696_thumb.j

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fått vekk motorproblemene :D

 

Prøvde først å rengjøre kamakselsensor, følte den ble litt bedre og fikk litt bedre tenningspunkt, men det kan være mentalt.

20141215_120019_zps403dc33f.jpg

 

 

Fuskinga forsvant faktisk, men det var helt tilfeldig for den kom tilbake etter ei stund. Samme greia, kommer og går.

Ble så jævla møkk lei av å fundere rundt og søke på hva det kan være så dro ned til NAF hvor en kjenning jobber.

Vi fyrte opp diagnoseutstyret og jammen var det én feilkode som dukka opp: Lambdasonden.

 

Vi sletta den, og fyrte opp bilen, bilen ville så vidt gå, tok ny diagnose og der dukka den opp igjen! Så vi løfta opp bilen, skrudde ut lambdaen og plutselig gikk bilen som en drøm på silkeskyer. Så ny lambda er bestilt :) Kjører uten nå, og det er ufarlig for de som lurer. Premap til BMW slår inn å låser motor på en fast bensin-luftblanding så den går rent :)

20141215_142025_zpse50861e7.jpg

 

Liten testfilm av bilen :) Vanskelig å kjøre med én hånd så derfor vingler det litt. Pressa den litt for å få frem lyden, men er ingen hverdagskjøring dette :)

 

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel vanos ;)

 

Okei, når jeg tenker meg om så skrev vel han at han skulle bytte lager og pakninger på vanosen til våren ! :)

 

Stemmer det :)

Ang. lambdasonden så er jeg overasket hvor mye den kan ødelegge hvis den sender ut helt på trynet signaler til hjernen, men tydeligvis så kan den det. Godt å kjøre uten å være redd for å få stopp

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...