arvidka Skrevet April 27, 2014 Share Skrevet April 27, 2014 Hei! "Ny bil", en E90 320i M-sport fra 2008, pre-LCI: Denne har som standard - og skal ha - RunFlat sommerhjul, 225/40/18 foran og 255/35/18 bak på originale BMW Motorsport felger, 8" og 8,5". (style 216) Litt hardt å kjøre med, men okei da... Dekkene var bare et par måneder gamle, Dunlop SportMaxx RF, og det er lite eller ingen sporing. Så det får gå. Det er jo dekktrykkovervåkning i denne modellen. Men hva med vinterhjul, som jeg nå må kjøpe da dette ikke fulgte med (ikke vinterkjørt, parkert i oppvarmet garasje av tidligere eier). Kunne tenke meg piggfrie vinterdekk på 17" felger og i standard dimensjon, ikke noe fancy. Ønsker altså helt vanlige vinterhjul, men det jeg lurer på er hva som skjer med dekktrykkovervåkningen da? Blir det feilmeldinger? Har jo ikke reservehjul, hva vis fruen punkterer?? Sikkert et banalt spørsmål, men allikevel... Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet April 27, 2014 Share Skrevet April 27, 2014 Dekktrykkovervåkning har ingenting med dekka å gjøre. Trenger ikkje kjøre runflat hverken sommer eller vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arvidka Skrevet April 27, 2014 Forfatter Share Skrevet April 27, 2014 Flott, det var vel det jeg både trodde og håpte. Står jo mye friere da. Men sitter sensorene i ventilen eller felgen, så det må jeg vel evt. ha? Eller har det noe med ABS- sensorene og evt differanse i rulleomkrets på et ødelagt dekk å gjøre? Beklager min uvitenhet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet April 27, 2014 Share Skrevet April 27, 2014 Er abs sensorer som regner ut rulleomkrets på hjulet:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 27, 2014 Share Skrevet April 27, 2014 Helt ok det har jeg gjort. Men bilen er tunet for RSC dekk og du kan merke enn noe stivere bil i lave hastigheter pga lowspeed compression. Demper får ikke jobbe på samme måte da vanlige dekk også demper en del. rSC demper veldig lite så demper jobber mer slik den er tenkt. Mn det går helt fint, sporer mindre. Husk mobility set da det ikke er jekk på E9X Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå