petterl Skrevet April 27, 2014 Skrevet April 27, 2014 Har en 2006 model 320D som lugger på lav belastning, og under 2500 rpm. Gir jeg full gass går den som den skal. Har prøvd diagnose, men finner ingen feil. Har også prøvd å skru av AC, men lugger fortsatt. Problemet blir også borte på vinteren. Noen som veit hva det kan være ? Akkurat hatt service og da ble det byttet olje, oljefilter, luftfilter og drivstoffilter. Mvh Petter
quandt1960 Skrevet April 27, 2014 Skrevet April 27, 2014 Har opplevd det sjeldent og har mistenkt både at clutch slipper litt da det er max moment og belastning ved det turtallet men kom fram til at det ikke er det. Så det kan være drivstoffilter, pumpe/dyse etc men alt det ville du merket på diagnose. Så hos meg har jeg falt tilbake på tilfeldigheter og varierende kvalitet på drivstoff
petterl Skrevet April 28, 2014 Forfatter Skrevet April 28, 2014 Fyller som regel på shell, men kan det være lmm ?
quandt1960 Skrevet April 29, 2014 Skrevet April 29, 2014 Glemte forøvrig å nevne at E9X har dobbelmasse svinghjul. Dette gir naturlig vibrasjoner ved start på lave turtall på lik linje som E46 rekke seks hadde dobbelmasse svinghjul. Så dette er helt normalt. Hvis dette skjer i fart så er det kanskje noe som burde undersøkes. Det er dobbelmasse svinghjul for at det nettopp ikke skal vibrere under kjøring
HaaJeHaa Skrevet April 29, 2014 Skrevet April 29, 2014 Om dette skjer når du tar igang, mener jeg E9X har en såkalt "clutch delay valve" på den hydrauliske slangen. Denne kan gi lugging og kan fint fjernes.
quandt1960 Skrevet April 29, 2014 Skrevet April 29, 2014 Om dette skjer når du tar igang, mener jeg E9X har en såkalt "clutch delay valve" på den hydrauliske slangen. Denne kan gi lugging og kan fint fjernes. Takk for tipset, jeg og er litt plaget med det og jeg hatet alltid E46 for den jækla luggingen. Har alltid trodd at hardykoblingen bidro mye til den luggingen Så fikk eg forklart av bmW at det er pga dobbelmassesvinghjulet og fjørene imellom de som og forhindrer risting i fart. Var ikke klar over clutch delay valve. Men den må vel ha en eller annen funksjon? Nærmeste jeg kan tenke meg er å spare clutch og forlenge levetid?
petterl Skrevet April 29, 2014 Forfatter Skrevet April 29, 2014 Det er ikke problemet hos meg. Min lugger under kjøring. Uansett fart, men da under 2500rpm og lav belastning.
quandt1960 Skrevet April 30, 2014 Skrevet April 30, 2014 Det er ikke problemet hos meg. Min lugger under kjøring. Uansett fart, men da under 2500rpm og lav belastning. Da ville jeg mistenkt svinghjulet
petterl Skrevet April 30, 2014 Forfatter Skrevet April 30, 2014 Har vært ute å kjørt en tur i dag, under 10 grader ute, og da lugger den ikke i det hele tatt. Virker som at når det blir varmt i været så begynner den å lugge...
^B^M^W^ Skrevet April 30, 2014 Skrevet April 30, 2014 Jeg søkte nettopp litt rundt problemet ditt og fant et par mulige feilkilder som løste liknende symptomer for andre med E90/91 320d/M47N2. - Tett og/eller lekk trykkføler/ventil til EGR del 11747796634, denne har visstnok et filter som kan forsøkes rengjort. - Dårlig kontakt evt. til nærliggende strømforbrukere slik som baklykter kan gi spenningsfall til drivstoffpumpe del/kit 16117197077.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå