Gå til innhold

Prøvekjøre bil hos Bilia?

Clevion
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal ha bilen min på inspeksjon neste uke etter at bilen min sto 3 måneder og har pådratt seg rustflekker, bulk i hjulbue og skrapa opp bakfanger, så skal den inn i løpet av neste uke. Skal være der relativt tidlig, rundt sju tiden og de må ha den der værtfall fram til lunsj, så jeg har noen timer jeg må slå ihjel. Tenker på prøvekjøring av bil der, da jeg lurer litt på hvordan F10en er og kjøre kontra E60en min, så det jeg lurer på, hvordan er reglene for å prøvekjøre bil hos merkeforhandler? Koster det noe? Forsikring? Hva krever de av meg som vil prøvekjøre evt?

Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever bilen på verksted

Stikk opp til salgsavd

"Hei er interessert i den bilen. Kjører xxx modell nå og lurer på å bytte...Kunne jeg prøvd denne?"

Prøvekjør bilen

Lever den tilbake

Hent bilen din på verksted

Dra hjem og spis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de har bilen inne så får du prøvekjøre. De vil ta en kopi av førerkortet ditt og få deg til å signere et ark som stiller deg ansvarlig og eventuelle skader osv.

Hvis det skulle skje noe må man betale en egenandel som står på arket.. Ofte er den på 5.000/10.000 kroner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de har bilen inne så får du prøvekjøre. De vil ta en kopi av førerkortet ditt og få deg til å signere et ark som stiller deg ansvarlig og eventuelle skader osv.

Hvis det skulle skje noe må man betale en egenandel som står på arket.. Ofte er den på 5.000/10.000 kroner!

Er det en spesiell tidsbegrensning på hvor lenge man kan kjøre bilen? Og hvordan er det med drivstoff? Går det også an og gå inn samme dag, eller bør jeg bestille i forkant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en spesiell tidsbegrensning på hvor lenge man kan kjøre bilen? Og hvordan er det med drivstoff? Går det også an og gå inn samme dag, eller bør jeg bestille i forkant?

Det spørs litt, men jeg fikk låne en 2014 420d xDrive i et helt døgn, men det er sikkert fordi vi har handlet hos selgeren tidligere :)

Vanligvis er det et par timer tenker jeg.. er ikke helt sikker. Jeg avtalte tid på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du demobil til lån, så kan man ha den så lenge dere har avtalt. Prøveskilt har 24 timers regelen fra kjøreseddelen ble skrevet. De skal dekke drivstoff for deg (som regel). Det er ingen fare å spørre. Alt avhenger bare om hva du vil kjøre, og om de har demobil/prøveskilt inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...