gribben90 Skrevet April 30, 2014 Share Skrevet April 30, 2014 God morgen! Vurderer å montere en sub-planke fra Pioneer i bagasjerommet på min kjære BMW for å få litt mer dypbass. Bilen har navigasjon professional, men den simpleste lydpakken montert. Det vil si 1 mellomtone i hver dør + en liten sub under hvert sete (har jeg lest meg frem til?) Altså ingen diskant i speilhusene. Her er link til suben jeg vurderer: http://www.pioneer.eu/no/products/25/131/201/TS-WX710A/page.html Har sett gjennom ulike tråder for hvordan det er best å gjøre dette, men blir ikke helt klok. Har koblet opp mange anlegg og suber i mitt liv, men dog på gamle biler uten navigasjon og kjørecomputer. Kan noen ta seg tid til å forklare meg (gjerne med teskje) hvordan det er enklest og greiest å hente ut signaler til forsterker? Regner med jeg må demontere orginalspilleren for å koble meg til på baksiden, men ser også mange snakker om at det er mulig å hente signaler fra bakhøytalerne? Hvordan og evt. hvilke overganger/koblinger trenger jeg for å gjøre dette riktig? I tillegg så må vel suben/forsterkeren har styrestrøm. For å oppsummere spørsmålene litt: Må det trekkes kabler fra spilleren i front, eller er det mulig å gjennomføre dette uten for "mange" meter med kabel? Hjertelig takk til den som tar seg tid til å svare en stakkars kar som ikke er vant til å ha en såpass "ny" bil:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 9, 2014 Share Skrevet Mai 9, 2014 Napp ut spillern og koble deg på dem 4 kraftigste høyttalerkablene som går ut fra denne. (høyttalerkabler er altid tvinnet i bmw) eller som jeg ville gjort. Skru ut setet flytte det fremover (ikke ta ut kabelen til selve setet pga airbag) så kobler du deg på kablene som går til den "enorme" 8" saken som er plassert der. Husk å la den være koblet ut om ikke kommer den bare til å lage ugang når du senere skal justere inn sakene. Kablene du har koblet på kobles på "high level inn" på den aktive bassen du legger i bagasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå