ct96 Skrevet Mai 6, 2014 Share Skrevet Mai 6, 2014 hallo, har en bmw e39 der alt av anlegg er originalt, har vanlig business spiller uten cdveksler. skal ha en 2din til en rimelig penge, skal ha nye høytalere i dører fremme og bake og har en 2x12'' sub med forsterker som skal i bagasjen. lurer på om det er noen som kan foreslå spiller og høytalere, og hva som må til for å koble opp alt dette. er ganske ny på dette så forklar det enkelt av spiller har jeg sett på :http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=15331&katid=5&id= høytalere har jeg ikke så mye peiling på, skal ha noen som er lette å sette inn uten at det blir helt harry etter montering. skal få hjelp til å koble opp suben, men må først ha spiller. hvordan kobler jeg opp spilleren? noen som har bilder? ønsker så mye info om dette som mulig. må jo også ha kabler, noen som har noe å anbefale? takker for svar på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PhoenixGold Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Heisann! Ser du vil oppgradere, og vil derfor dele noen erfaringer: Oppgraderte musikkanlegget i min E39 nylig. Jeg valgte å bruke originalspilleren (Business CD) slik at fjernkontrollene på rattet fortsatt virker, og for at ting skal se ryddig ut designmessig. Det jeg gjorde var å plugge i en Bluetooth/aux/usb/sdcard-enhet bak på spilleren (link: http://www.ebay.com/itm/251272646617?ru=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fsch%2Fi.html%3F_sacat%3D0%26_from%3DR40%26_nkw%3D251272646617%26_rdc%3D1) Dermed kan du spille musikk fra mobilen (bt) SDkort eller USBpinne. Funker fint! Monterte så to 10" VIFA suber i bakseteryggen uten basskasse, slik at bagasjerommet kan utnyttes og skiposen gjennom baksetet fortsatt kan brukes. Vet at dette er et kompromiss, men prioriterte plassutnyttelse foran svær basskasse. Og bassen er utrolig dyp og fyldig, men slår nok ikke like kontant og hardt som en basskasse kunne gjordt. Forsterkeren er en 2-kanals 500W Phoenix Gold. Sikkert ikke optimalt, men er likevel utrolig godt fornøyd med lyden. Tok en del bilder av monteringen om det skulle være av interesse. Kjøpte så et Hertz høyttalerkit (Varenr HØYTE39/100) for E39 hos GS bildeler. Dette kittet skulle man tro passet som hånd i hanske, men det viste seg å være et ganske så universalt sett som ikke passet særlig bra. Det ble ganske mye arbeid for å montere dette på en god måte, og kreativiteten ble satt litt på prøve. :-/ Sammenlignet med originalhøyttalerne gir dette kittet bedre diskant og renere og litt høyere lyd, men det ble slappere basstrykk i dørene foran. Men dette ble jo kompensert for med subene bak, så resultatet er meget bra! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ct96 Skrevet Mai 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2014 takk for tipsene har klargjort produktene i handlevogn og skal snart bestille. hvordan monterte du høytalerne i dørene fremme? måtte du av med dørpanelene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PhoenixGold Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 Måtte av med dørtrekkene foran ja. Ligger noen greie videoer på youtube hvordan dette gjøres, det er ikke så vanskelig. Brukte de originale plastkassene til originalhøyttalerne, de sitter bare i tre skruer og det er lettere å sette inn elementene når hele stasen ligger på et bord. Skar forsiktig av skumgummien rundt elementet og brukte dette om igjen på de nye høyttalerne. På Hertz-elementene var ikke de 4 festeørene lange nok, så klipte "hullet" helt ut med en avbitertang og brukte originale skruene. Da ligger elementene litt utenpå plastkassen og det er en glipe på 2-3 mm under kanten. Denne tettet jeg med sikaflex rundt hele slik at membranet kan lage trykk i kassa, akkurat som det er gjordt originalt. Ved hjelp av litt kreativitet fikk jeg festet diskantene i originale holdere ved speilene. Den mellomstore høyttaleren i døra ble brukt videre som den var (er ikke med i kittet). Regner med det finner bedre kit til E39 en disse, men prisen kan nok også bli en smule høyere. :-/ Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvestermo Skrevet Juni 21, 2014 Share Skrevet Juni 21, 2014 Heisann! Ser du vil oppgradere, og vil derfor dele noen erfaringer: Oppgraderte musikkanlegget i min E39 nylig. Jeg valgte å bruke originalspilleren (Business CD) slik at fjernkontrollene på rattet fortsatt virker, og for at ting skal se ryddig ut designmessig. Det jeg gjorde var å plugge i en Bluetooth/aux/usb/sdcard-enhet bak på spilleren (link: http://www.ebay.com/itm/251272646617?ru=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fsch%2Fi.html%3F_sacat%3D0%26_from%3DR40%26_nkw%3D251272646617%26_rdc%3D1) Dermed kan du spille musikk fra mobilen (bt) SDkort eller USBpinne. Funker fint! Monterte så to 10" VIFA suber i bakseteryggen uten basskasse, slik at bagasjerommet kan utnyttes og skiposen gjennom baksetet fortsatt kan brukes. Vet at dette er et kompromiss, men prioriterte plassutnyttelse foran svær basskasse. Og bassen er utrolig dyp og fyldig, men slår nok ikke like kontant og hardt som en basskasse kunne gjordt. Forsterkeren er en 2-kanals 500W Phoenix Gold. Sikkert ikke optimalt, men er likevel utrolig godt fornøyd med lyden. Tok en del bilder av monteringen om det skulle være av interesse. Kjøpte så et Hertz høyttalerkit (Varenr HØYTE39/100) for E39 hos GS bildeler. Dette kittet skulle man tro passet som hånd i hanske, men det viste seg å være et ganske så universalt sett som ikke passet særlig bra. Det ble ganske mye arbeid for å montere dette på en god måte, og kreativiteten ble satt litt på prøve. :-/ Sammenlignet med originalhøyttalerne gir dette kittet bedre diskant og renere og litt høyere lyd, men det ble slappere basstrykk i dørene foran. Men dette ble jo kompensert for med subene bak, så resultatet er meget bra! Lykke til! hvordan monterte du forsterkeren? Jeg vil også bruke orginalspilleren i min E39 så lurer på dette med forsterker..Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Juni 27, 2014 Share Skrevet Juni 27, 2014 Skal selv bruke originalspilleren og selv om jeg har sett på en god del videoer på youtube, så har jeg ikke blitt helt klok på hvordan folk kobler evt høy-til-lav-nivå-adapter for å få tatt ut bass-signaler på en god måte.Er det high-low-adapter du har brukt PhoenixGold? Hadde vært fint om du tok deg tid til å forklare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå