Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger en hardyskive, men klarer ikke og finne ut hvilken bil den kommer fra, og derfor heller ikke noe delenummer så jeg får bestillt:-)

Den har et cc mål mellom hullene 91mm.

Ser på deletegninger på det jeg trodde det var, at det finnes 78mm 0g 96mm:-)

Mulig jeg måler helt feil, men males det ikke mellom hullene? :-)

Trodde 78mm/12 var 78mm mellom hullene og 12 var boltstørrelsen? Er dette feil?

Noen som kan hjelpe meg litt her:-)

901 54 495

Anders Hagstrøm

Skrevet

ofte så ekspanderer de littegranne også når de ikke er montert, så det kan hende når du måler nå så er det litt lengere avstand mellom hullene en det det er når den er montert.

bilder av hardy ?

Skrevet

Har ikke hardyen, men måler på flensen ut fra kassa og mellomaksling...

Det er 3 kantet hull bilde på flensen, så får liksom ikke målt på noen annen måte føler jeg. Fant et skive fra noe gammel morro her nå, det står det gab 82, den er 82mm mwllom hullene, sjekker jeg delenummer skal den være 82mm også... Så da tror jeg at jeg måler rett...

Så hvilken bil har hardy på ca 91mm:-) ?

Skrevet

nei, men hvis du har org utgående flens fra kassa å du veit hva kassa er fra så er det jo null problem

eller så har jo bmw vertfall 3 forskjellige boltdiametere på hardy som jeg veit om.

ford har hardykoblinger fra gammalt av ene er lik som den mellomste på bmw

gammal mercedes har jo hardy å den tror jeg også går på f,eks volvo 240 om jeg ikke tar feil.

bare stikk til biltema og hør hva de har bak disken da vel :-P så kan du måle litt

Skrevet

Om jeg klarer og spore opp fremre del av 530d mellomaksling er det en løsning. Deler til dette har jeg...

Men hadde en medbringer som passet på 530d kassa som jeg også hadde mellomaksling til. Denne er 91mm og trenger hardyskive til...

Tester biltema:-)

Skrevet

Jo kan jo det, men den passer jo ikke, i tillegg har jeg en fra før, så på en måte litt dumt det også:-):-)

Hadde jeg fått tak i fremre del av mellomaksling så kunne jeg brukt den, men dette har jeg ikke fått tak i...

Ettersom str på ca 91mm passer bedre, prøver jeg heller og få tak i den først.

Prøver biltema og ser om de har noe i nærheten av 91mm som kan passe, om ingen kjenner denne str fra noe bmw.

Skrevet

Hehe... Det står jo hvordan kasse den skal på, men som det også står, ved og bytte til en "ukjent" 91mm medbringer ut av kassa trenger jeg hardy... Det er dette stuntet som jeg altså lurer på.

Er ikke sånn at jeg ikke vil gi informasjon, men vet kun at målet er 91mm.

Jeg vet ikke hvor medbringer og mellomaksling kommer fra, men er helt sikker på at det er bmw og at det er 91mm.

Vet ikke hvordan jeg skal forklare dette bedre nå:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...