Gå til innhold

F01. Byttet Bakrute FM radio fungerer nesten ikke lengre ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle dere.

jeg har fått byttet bakrute på min F01 og radiosignalene er blitt dårligere. så spørsmålet mitt er da.

Sitter FM antennen i bakruten ??

Eventuelt hvor sitter den ? 

har byttet til tonet bakrute, men trur den idioten som har gjort det har Fucket opp antennen. eventuelt er det en kombinasjon med varmetrådene ? har ikke rukket og teste disse heller.

Skrevet

Sitter i bakruten ja. Tredelt hvor den øverste raden er FM og FBD (fjernkontroll).  Midtertse er FM antenne. Alle er varmetråder som brukes som antenne. Disse er koblet til sine moduler hvor FM er koblet til FM antenna Diversity Module. Fra antennen går signalet til antenne forsterker og videre til CIC. (coax kabel fra antenne forsterker til tuner module)

Bør jo ha litt peiling på ka de gjør og ikke bare være et bilglassverksted. Jævli med moduler og greit å ha folk som først skal tukle med elektronikk vet hvordan. Kanskje når de koblet til/fra så har de ikke gjort det korrekt`? Er det org. glass?

Skrevet

takk for svar. ja da er forjævlig når folk ikke vet hva de gjør.

ja var original rute ja. men prøvde i dag igjen og nå fungerte radioen igjen, så vet ikke helt hva som hadde skjedd mulig dårlig kontakt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...