Mats87 Skrevet Mai 7, 2014 Share Skrevet Mai 7, 2014 (endret) Heisann! Jeg kjøpte min første BMW for noen år tilbake. En 2000mod 320CI Titansilber med M3 detaljer, sort sports skinn interiør. 18 " BBS LM kopier. Justerbar fjæring + + Ble forelsket i bilens sportslige kjøreegenskaper og de tidløse linjene i karosseriet. Jeg har angret den dagen jeg solgte den siden, men bilen hadde høy kjørelengde og måtte gå selv om ingenting var galt med den. Så nå har jeg vært ute på jakt etter E46 M3/E39 M5 en stund . Men tanken på å gi 400000kr for en 10 + år gammel anstendig OEM M bil gjorde meg kvalm. ( Selv kopier er så høyt som 300-350000kr ) Så jeg tenkte hva er nest best? Vel 330 offcourse . En brøkdel av prisen og muligheten til å bygge bilen akkurat som jeg vil ha den selv. Så kom jeg over bilen jeg kjøpte forrige helg, en ` 01 330ci Titansilber med sort sports skinn interiør . Børstet stål detaljer. M tech 2 bodykit (tror jeg?). Manuell girkasse. Facelift LED baklykter. CSL bagasjelokk. AC Schnitzer sidespeil. 19 ", 8,5 " og 9,5" foran / bak BBS LM kopier. Schmiedman grenrør. Eisenman bakre lyddemper. Nylakkert for to år siden. Så lakken ser relativt grei ut. Så det jeg skal gjøre med denne tråden er å legge ut bilder og oppdateringer, og lage en liste med alle ting jeg kommer til å kjøpe / reparere /modifisere og krysse den av etter hvert som ting blir gjort. Utførte/bestilte ting merkes med X) Jeg vil oppdatere så ofte som jeg kan. Bilen som den er nå : Når jeg kjøpte den var det noen problemer, som defekt AC. Ingen kjøling, varmeapparatet viften "pulser". Bilen trekker i rattet og bilen drar til siden når du bremser. Xenon lys svikter periodisk. + litt annet småtteri. Ikke verst for en gammel bil. Så her er min liste med ting som skal gjøres av reparasjoner og mods : X - Nye front og side blinklys OEM X - ///M sidespeil X - Powerflex black series bakre svingarm foringer X - Nye gummioppheng på midtre lyddemperen på grunn av slitasje X - Nytt Batteri X - Samtlige coiler nye fra Bosch X - Nye bilskilt, de gamle er bulkete X- Powerflex black series bakre foringer på fremre bærearmer X - Nytt AC rør / slange fra kompressor til kondensator . X - Ny motstand for varmeapparatet ( hedgehog ) X - Nye xenon pærer 6000K X - ///Avin Avant-2 media hovedenhet X - Alcantara facelift M - sport ratt X - BMW performance girkule og håndbrekk med alcantara mansjetter X - Stoptech slissede skiver foran & bak, Pagid S bremseklosser X - HEL Performance stålomspunnede bremseslanger X - Girspak fra E60 545i for lavere girkule og kortere veksling X - Turner motorsport justerbare camber stag bak X - M3 look Tacho skive X - Ny viftereim X - Nytt løpehjul til viftereimstrammer X - Ny radiator X - Lufteskrue for kjølevæske i messing X - Ny termostat X - Ny original clutch X - Nye motor/gir fester + ny brakett for motorfeste på høyre side pga knekt øre til festeskrue mot blokka X - Rouge engineering tårnstag foran X - Racing dynamics tårnstag bak X - Nyoverhalt diff med E36 lamellsperre innmat, 25% brems og original utveksling X - Ny hovedforing for diff X - Nye Mtech bærebroer foran (stålforinger på kuleledd istedet for plast) X - KW Clubsport coilovers X - HP aluminium/gummi topplagre bak X - Turner motorsport 27/21mm stabstag upgrade kit med justerbare lenkearmer X = kjøpt / utført I det lange løp er planen å lakke bilen i " CSL " grå og montere M3-skjermer på den. Men race før utseende, denne bilen er ment for å være morsomt å kjøre med først og fremst! Endret Februar 9, 2016 av Mats87 svennove, oleand14 og M|Fjeld reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats87 Skrevet Mai 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2014 Hadde skikkelig flaks dag nr 2 med ny bil, midlertidig veiskilt blåste ned på bilen. Men antar at det kunne gått verre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats87 Skrevet Mai 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2014 Første rep! Skiftet vifte motstand, virker som før igjen Den gamle jævelen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats87 Skrevet Mai 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2014 Neste på lista var en sliten viftereim, oppdaget selvfølgelig at løpehjulet på strammeren var slitt også når jeg skiftet reima.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats87 Skrevet Mai 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2014 Kommer flere med oppdateringer fortløpende når delene begynner å renne inn! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats87 Skrevet Mai 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2014 Her er forresten tråden til en tidligere eier som bygde eksosen: http://bimmers.no/topic/635560-selvl...gg-til-330-ci/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleand14 Skrevet Mai 8, 2014 Share Skrevet Mai 8, 2014 erfaring med powerflex black series ? vurderer å bytte til det selv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats87 Skrevet Mai 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2014 erfaring med powerflex black series ? vurderer å bytte til det selv... Har ikke fått dem enda, men jeg kan komme tilbake til det når de er prøvd ut. Men det sies at de kun er for racing, så jeg vil tro at det er lite komfort det er snakk om ved å montere slike. oleand14 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleand14 Skrevet Mai 8, 2014 Share Skrevet Mai 8, 2014 Har ikke fått dem enda, men jeg kan komme tilbake til det når de er prøvd ut. Men det sies at de kun er for racing, så jeg vil tro at det er lite komfort det er snakk om ved å montere slike. ja, tror jeg skal gå for vanlig powerflex 1-serie først, de er vell litt mjukere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats87 Skrevet Mai 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2014 ja, tror jeg skal gå for vanlig powerflex 1-serie først, de er vell litt mjukere. Undersøk litt først, mener å ha lest ett sted at det er litt pga holdbarheten at de har begynt med black series. Men lilla holder sikkert helt fint til vanlig gatebruk. oleand14 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats87 Skrevet Mai 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2014 Nytt ratt montert, må si meg meget fornøyd! Kommer til å stå bra sammen med de andre interiørdetaljene når de kommer:-) øysteinolsen og oleand14 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats87 Skrevet Mai 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2014 Skiftet også ett lekk ac rør i dag: Lekkasjestedet var område i skjøten til service nippelen merket med rød sirkel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats87 Skrevet Mai 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2014 Skulle også skifte strammer til multreima og tørkefilter til ac systemet i dag, men hva skal man gjøre når man får feil deler..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats87 Skrevet Mai 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2014 Videre så monterte jeg også girspak fra E60 545i med manuell kasse i dag, dette for å få kortere slaglengde på gir og kula litt lengre ned. Delenr er 25117546373 for de som har lyst til å prøve det samme. Blir ikke sinnsykt mye kortere, men betydelig bedre og man slipper at det slår nedi mellomakselen. Eklund reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mai 9, 2014 Share Skrevet Mai 9, 2014 Utrulig tøf bil liker planene! Hadde samme planene selv men jeg endte opp med en 330 touring med automat som skal bygges om til manuell! Du får holde oss oppdatert om hvordan diff du går for, kanskje jeg går for samme hvis du er fornøyd Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå