fuel2go Skrevet Mai 9, 2014 Skrevet Mai 9, 2014 Hei! Skal etterfylle kjølevekse på min E46 320CI med M52TUB20 motor. Sugde opp litt kjøleveske for og sjekke hvilken farge det var, og den var da litt mørke blank aktig. Da er spørsmålet, hvilken kjøleveske skal jeg fylle på? Går det an og bruke for eks rød eller blå? Syns det var merkelig at denne er blank.
bjalle Skrevet Mai 9, 2014 Skrevet Mai 9, 2014 Da ville jeg skiftet ut all kjølevæska,sikkert ikke vært skiftet på mange år,bruk den blå vanlige,Frostvæske smører vannpumpa,beskytter mot frost og rust og høyner kokepunktet på vannet,så det lønner seg å bytte alt når den begynner å bli fargeløs.
fuel2go Skrevet Mai 9, 2014 Forfatter Skrevet Mai 9, 2014 Da ville jeg skiftet ut all kjølevæska,sikkert ikke vært skiftet på mange år,bruk den blå vanlige,Frostvæske smører vannpumpa,beskytter mot frost og rust og høyner kokepunktet på vannet,så det lønner seg å bytte alt når den begynner å bli fargeløs. Ok! Så det finnes alstå ikke noe "blank" kjøleveske, den har bare blitt missfarget gjennom tiden? Men hvorfor ikke kjøre på med Rød longlife kjøleveske da? Er litt dyrerer, men er vell verdt det.
warg Skrevet Mai 9, 2014 Skrevet Mai 9, 2014 Mulig den har hatt en vannlekasje og tidligere eier har bare etterfylt med vann. Men ville kjøpt orginal kjøleveske da det er store forskjeller på egenskapene. Men mener den skal være blå til din bil. Kjøp BMW sin kjøleveske så er du sikker.
fuel2go Skrevet Mai 9, 2014 Forfatter Skrevet Mai 9, 2014 Mulig den har hatt en vannlekasje og tidligere eier har bare etterfylt med vann. Men ville kjøpt orginal kjøleveske da det er store forskjeller på egenskapene. Men mener den skal være blå til din bil. Kjøp BMW sin kjøleveske så er du sikker. Ok! Takk for svar.
bjalle Skrevet Mai 9, 2014 Skrevet Mai 9, 2014 Den blå (anbefalt til din bil)inneholder propylenglykol,gjør ingenting om du kjøper den billigste du finner da alle merker inneholder det samme stoffet,Rød går fint å bruke,men da må du først spyle gjennom systemet så du fjerner alle rester av den gamle kjølevæska.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå