Gå til innhold

525tds drar dårligt av og til, hjelp ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har en e34 525tds 1992 modell som av og til drar veldig dårlig, kan kjøre i 5gir og så plutseli så myster den all "kraften" slik jeg må gire ned og da og drar den dårligt men visss jeg giir på igjen så kommer den igjen... Vanskeli og forklare men håper noen fårstår, kan det vær vakum lekasje?

Kom med tips og triks!

Skrevet

Kan det være lekasje til intercooler?

Sjekk at slangeklemmene sitter ordentlig og at slange er hel!

Opplevde dette på en 1994 725tds jeg hadde en gang i tiden, og da hadde en slangeklemma løstna, men da gikk den konstant dårlig, så ditt problem kan bære noe annet...

Sent from my iPhone

Skrevet

Har det samme problemet. Mistenkte føde-, nå hovedpumpa. Kan være hodet som vil kjenne noe men aner en viss forbedring etter bytte av dieselfilter. Denne tråden gav med tipset om wg, kan selvfølgelig være denne som ikke makter å holde lukket, da problemet gjentas ved store gjennomstrømninger av diesel. 

• 5 weeks later...
Skrevet

Kan det ha noe med at diesel pumpa kan stå feil ? Elr skulle det da ha vert gale hele tiden ?:)

Skrevet

er ikke en trykkbryter eller noe i innsuget som kødder med deg da? hvis det er elektronsik styring til diesel pumpa da, regner med at det er rekke pumpe på disse motorene ? hvis de må ha elektrisk signal fra en trykkbryter i innsuget kansje ? mulig jeg fabler her, men veit gammal mercedes har vel noe sånt

Skrevet

er ikke en trykkbryter eller noe i innsuget som kødder med deg da? hvis det er elektronsik styring til diesel pumpa da, regner med at det er rekke pumpe på disse motorene ? hvis de må ha elektrisk signal fra en trykkbryter i innsuget kansje ? mulig jeg fabler her, men veit gammal mercedes har vel noe sånt

hadde akkurat sånna symptomer på min e39 530d, og da var det trykksensor i innsuget, ingen feilkoder ;) men er jo en annen motor.. ville sjekka om det er noe sånt på den her da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...