Oleedvard Skrevet Mai 12, 2014 Skrevet Mai 12, 2014 Kjøpte denne bilen for et år siden, en E39 523i som har gått 240k siden jeg har jeg ikke kjørt all verden og bare utsatt det her men har oppkjøring om 3mnd så trenger litt hjelp her.Bilen oppfører seg sånn at den ryker og lukter surt, den går å napper hvis jeg har f.eks 5 gir i 80, si jeg har 3 gir da, så går den dårlig helt til den treffer et punkt på rundt 4-5k da bare plutselig skyter den fart, kan legge til at det lekker litt olje fra toppdekselet, og at det er nye tennplugger. også, så sitter det m50 2.5l innsug på den, så er litt usikker på dyserekka, kan det være noe med den?kommer en sånn lav skrapelyd iblandt når motoren er varm og går på tomgang. ble litt rotete men håper noen som har litt mer erfaring under panseret enn det jeg har vil hjelpe meg
SweetBMW Skrevet Juni 15, 2014 Skrevet Juni 15, 2014 Bilen ryker fra eksosen eller hva? Gåen toppakning kan være en.
gullsakar Skrevet Juni 15, 2014 Skrevet Juni 15, 2014 Hvis det lekker olje ned på eksosen/grenrør vil jo det både ryke og lukte.. Du burde kanskje få sjekket veivhusfilter og slanger. Kan ofte være tett i dette systemet og kan føre til at en morken toppdekselpkn kan ryke og dermed lekke.. Bare en teori da..
Oleedvard Skrevet Juni 15, 2014 Forfatter Skrevet Juni 15, 2014 Bilen ryker fra eksosen eller hva? Gåen toppakning kan være en. Usj da.. Ja det lukter nesten som bensinen ikke er brent. Hvis det lekker olje ned på eksosen/grenrør vil jo det både ryke og lukte.. Du burde kanskje få sjekket veivhusfilter og slanger. Kan ofte være tett i dette systemet og kan føre til at en morken toppdekselpkn kan ryke og dermed lekke.. Bare en teori da.. Sant, men det er i selve eksosen røyken og lukta kommer fra. Det er ikke så mye lekkasje så at det renner men bare svetter litt. Noen som har sagt at vanos kan være et problem, noen som har noen meninger om det? Takk for tips, gullsakar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå