Hefre auto Skrevet Mai 12, 2014 Skrevet Mai 12, 2014 hei jeg lurte på om det er noen av dere her på bimmers som har eller vett noe om å bygge om e34 med automat til manuel? har en 1993 mod e34 525i som jeg vurderer å bygge om til manuel men trenger å vite litt mer hva som må til og der er mye arbeid. hvis det er noen der ut som har litt peil på hva dette innebærer så hadde jeg håpt på litt tips og erfaring fra andre. mvh Øyvind
bmwmann24 Skrevet Mai 12, 2014 Skrevet Mai 12, 2014 pedalsett, slavesylinder(clutch er hydraulisk, bremseveske) svinghjul, manuellkasse, mellomaksling fra manuell, bakaksel grunnet utveksling(tror jeg) Du må og trikse til slik at bilen tror den står i "park" slik at du får start. Du trenger rett og slett en komplett donorbil:)
Hefre auto Skrevet Mai 12, 2014 Forfatter Skrevet Mai 12, 2014 takker for svar, like greit å kjøpe en 520 manuell og hivr 525 over i den antageligt.
rolfi Skrevet Mai 13, 2014 Skrevet Mai 13, 2014 http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/5speedswap.htm Det er litt jobb, men absolutt overkommelig. Ville heller bygd om til manuell, enn å bygd om en 520i til 525i. Skal du bytte motor i en 520, må du jo uansett dele motor og kasse, bytte svinghjul osvosvosv. Så det blir mye mer jobb det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå