Gå til innhold

318IS class 2 ?

Share

Anbefalte innlegg

Bra du kom med litt KORREKT informasjon bmw-e92-m3 ! Et par små detaljer vedrørende M3 GT og Class II:

Blåfargen heter Alaskablau.

Class II hadde ikke *full* M3 GT-styling, siden det kun var de hjørnesplitterne under frontspoiler/fanger på Class II, ikke den justerbare GT-leppa. Class II kom heller ikke med distansestykkene til hekkspoiler, på M3 GT lå visstnok disse vedlagt i bagasjerommet ved levering (veldig usikker på kilden til denne opplysningen, mulig de måtte kjøpes separat.)

Picture%20004.jpg

Ingen av modellene hadde såkalte "gurney flaps" på bakvingen originalt, men dette kunne i sin tid kjøpes fra BMW Motorsport. To "flaps" fantes, til øvre og nedre del av vingen (ulike delenummer, ulik lengde og vinkel. I likhet med distansestykkene til bakvingen så kan heller ikke disse skaffes originalt i dag.)

flaps.jpg

Fra instruksjonsboka til M3 GT, her ser man både den justerbare leppa, og disse flapsene (som altså måtte bestilles separat fra BMW Motorsport):

M3-GT-handbook.jpg

Plaketten på dashbordet sier ingenting om "Class II", derimot står det "BMW Motorsport International - Limited Edition" på den, akkurat som på M3 GT, plaketten ser slik ut:

C3B1237_1237_IMG_254.jpg

På de brede "støtlistene" som hører til M-stylingen så hadde M3 GT og Class II også der "BMW Motorsport International"-emblem, i stedet for BMW M Technic, ///M, ///M Clubsport eller ///M3. Dette merket ser slik ut:

p1.jpg?ct=9795bbafd2e9

En annen detalj som M3 GT har, men Class II *ikke* har er tilsvarende logo på dørterskelen, da denne finnes kun til 2-dørs:

DSC01352.jpg

Og til sist, slike håndtak ble så vidt jeg vet hverken M3 GT eller Class II levert med, men det fantes originalt fra BMW (også på E30), de man får tak i på Ebay o.l. i dag er nok ikke originale:

DSC09900.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Du tenker på disse? I følge eieren av denne bilen er han usikker på om de er originale (ref. egen tråd her på Bimmers), dette bildet er det eneste jeg så langt har funnet av en slik dørterskel til 318iS Class II.

IMG_0032.jpg

Edit2: Det eneste bildet på mobile.de og autoscout24.de av en 318iS Class II der dørterskelen delvis vises er dette:

post-38175-0-89523300-1400543397_thumb.j

Dårlig bilde, men det vises at det ikke er noen spesiell dørterskel. Og heller ikke ETK (delekatalogen) sier noe om spesielle dørterskler på Class II: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA51&mospid=47438&btnr=51_2041&hg=51&fg=55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er på jordet alle mann :) HAHA ! 318is finns i coupe og sedan. Men i sedan kom det en versjon som het class 2. Den hadde full M3 GT eksteriør.(ikke ///M3 speil på class 2) De kom og org med ///M stripet interiør. Samt at alle de orginale class 2 har class 2 skilt på Dashbordet:) en stund har det vært mange som har trudd de kom med tynnere vinduer og mindre lydisolering for å lette vekt. Dette stemmer ikke. De er vell henller tyngre enn de vanlige 318is sedan pga all ekstra plast og grøvre understell. Bremser er std 318is men er orginalt ///M-Sport understell på de.. også kommer de KUN i dakargelb,helrot,diamantsvart og i en rar blå farge jeg ikke husker.. Sent fra min HTC One via Tapatalk

Ja, dette var jo langt unna det jeg skrev... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...