///MH Skrevet Mai 18, 2014 Share Skrevet Mai 18, 2014 Hei ! Jeg har da problemer med at bilen min ikke vil lade. Hadde skiftet børstene i dynamoen og da ladet den av og til, men det var fordi at jeg hadde vært så sløv og ikke skrudd på mutrene bak på dynamoen så de har ligget og sluret og brent seg. Skiftet da ledningene og da ladet den igjen ! Men det varte bare 1 dag selvfølgelig. Så kjøpte helt ny dynamo og batteri og skiftet det men vil fortsatt ikke lade. Hadde vært veldig takknemmelig får svar så jeg slipper og ta buss i morgen ! BMW 325TDS M51D25 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mai 18, 2014 Share Skrevet Mai 18, 2014 Lyser ladelampa di når du skrur tenninga på fullt, uten å starte bilen? Hvis ikke har den røket, og da vil ikke dynamoen lade Da kan du låne lampa fra f.eks airbag eller bremsebelegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radical Skrevet Mai 18, 2014 Share Skrevet Mai 18, 2014 Kan også være slakk reim slik at den sliter å dra med seg dynamoen rundt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MH Skrevet Mai 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2014 Takk for svar ! Ladelampa lyser hele tiden, til og med når den står og går. og reima ser ut til og dra rundt dynamoen når jeg studerer hjule på dynamoen reima er som den skal være og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MH Skrevet Mai 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2014 Relet ser ut til og sitte i dynamoen, om jeg ikke tar helt feil ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heltnypåbmw Skrevet Mai 18, 2014 Share Skrevet Mai 18, 2014 Puss kontaktene på releeëne i bagasjerommet. fungerte på min etter dynamobytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MH Skrevet Mai 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2014 Takk Heltnypåbmw ! Er det reler bak i bilen altså ? Hvor er det de befinner seg da ? Det er en toruing jeg kjører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heltnypåbmw Skrevet Mai 18, 2014 Share Skrevet Mai 18, 2014 aner ikke på touring, sjekk bmwfans.info. de releeene jeg fant var ved batteriet på en sedan, pussa kontaktene på alle (grå lysgrønn av nyanse) og bilen lada etterpå. kommer noen ganger opp ladelampe i dashen men så lenge jeg får start er jeg fornøydd Turteller funker ikke med nye dynamoen hverken med den trepola sorte kontakten på selve dynamoen inne eller ute, noe jeg syntes er rart, men kun tilstrekkelig til å være plagsomt. original bosch dynamo 140(!kan bli annlegg!) ampere Kan du med starthjelp få start på bilen og lokalisere ett multimeter er det jo mulig å 'følge'' strømmen, sjekk om volt på dymamopluss-jord øker ved motorstert, og om punktet på startern har samme tall og batteri. Kan være ett greit sted å starte, buss er jo kjipt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MH Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2014 aner ikke på touring, sjekk bmwfans.info. de releeene jeg fant var ved batteriet på en sedan, pussa kontaktene på alle (grå lysgrønn av nyanse) og bilen lada etterpå. kommer noen ganger opp ladelampe i dashen men så lenge jeg får start er jeg fornøydd Turteller funker ikke med nye dynamoen hverken med den trepola sorte kontakten på selve dynamoen inne eller ute, noe jeg syntes er rart, men kun tilstrekkelig til å være plagsomt. original bosch dynamo 140(!kan bli annlegg!) ampere Kan du med starthjelp få start på bilen og lokalisere ett multimeter er det jo mulig å 'følge'' strømmen, sjekk om volt på dymamopluss-jord øker ved motorstert, og om punktet på startern har samme tall og batteri. Kan være ett greit sted å starte, buss er jo kjipt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MH Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2014 Tusen takk for hjelpen heltnypåbmw Men nå har problemet på et eller annet vis, klart og bli fikset av seg selv med hjelp av en 15-45min kjøretur ! Så mye som jeg hater og ta buss, valgte jeg og kjøre 2,5 times kjøretur ned til Ålesund, og bare la være og kjøre med lys og ting som drar strøm. Så når jeg da hadde kommet halveis til molde, valgte jeg og måle strømmen i sigarett-tennere imenst jeg kjørte. Da fikk jeg opp 13,55 og problemet løst ! Fikk da kjøre videre med lys og musikk på turen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå