Arnty Skrevet Mai 18, 2014 Skrevet Mai 18, 2014 Kjøpte ei e30 me trulig goen toppakning, har en del trykk i systeme å kjøpte ett sann sett på biltema som måler om det er eksos i ekspansjonstanken..å det testa positift... Er det nåke spesielt med disse motorane? Berre å kjøpe ei org pakning å plane topp? Bilen har blitt litt brukt til banekjøring..er det fare for sprekker i topp? Bør den sendes inn til trykktesting?
stig. Skrevet Mai 19, 2014 Skrevet Mai 19, 2014 det er jo generelt litt trykk i kjølesystema på en gammal bmw da. går bilen varm? har du varmeapparat som fungerer som det skal ? koker den? bruker den frostvæske? for hvis den ikke går varm på tomgang, å du har bra varmeapparat på tomgang å den heller ikke koker. så vil jeg nok tro at maskinisten er god
Arnty Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Skrevet Mai 19, 2014 jo men synst det er unormalt høgdt..kan filme evt så fe dåkke sjå..var på frøya i helga å kjørte å måtte ta kjøle runder når der var masse fålk på bana for jekk opp mot 100C men når eg fekk kjøre so fårt som jeg ville låg den på 85\90 grader konstant.. er borra et hull i termostaten.. varmeapperate blåser bra me varm luft å vatne forsvinn ikkje.. ikkje ryker den kvitt..kun trykk i kjølevannet.. målte som sagt med sann væske som skifta farge ved kontakt å der testa positift..
Arnty Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Skrevet Mai 19, 2014 vatne kommer opp også om en skrur av lokke ved varm motor rett etter kjøring... må skru av forsiktig å slippe ut litt luft i gongen.
stig. Skrevet Mai 20, 2014 Skrevet Mai 20, 2014 skaff deg bedre kjøling,så tenker jeg det løser seg jeg. kjøp ei grom elvifte som er termostat styrt, evnt også en alu radiator. (billigere og letter og prøve dette før du bytter topp pakning, men som sagt jeg , ut ifra hva du sier, så tviler jeg faktisk på at det er dårlig topp pakning ) alle bmw motora jeg har hatt har rimelig godt trykk når du bare klemmer på slangene ved driftsvarm motor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå