Gå til innhold

Vibrasjon i ratt ved svinging og kjøring over 60 km/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2010 BMW 318d touring, har hatt endel kluss med vibrasjon i ratt ved nedbremsing, dette forsvant da eg byttet skiver og klosser foran,

Nå har det derimot begynt å skjelve i rattet når eg passerer 60 km/t, merker det mest når jeg svinger, felgene er 17" originale M felger, ingen senterringer på de, var nettopp og avbalanserte alle hjulene, dette hjalp ikke.

Dekkene er ikke de run flat dekkene som BMW bruker, disse byttet jeg til vanlige dekk av merket Suntek, ikke noe særlig gode dekk.

Kan det rett og slett være at dekkene er av dårlig kvalitet ? Hadde det hjulpet med en hjulstilling kanskje ?

Håper på noen gode svar, på forhånd takk.

Hilsen irritert BMW pilot

Skrevet

Sånn umiddelbart når jeg leste Suntek så tenker jeg at det må være de. Sånne dekk er ofte gamle dekk som er replied. Kjøp deg skikkelige premium dekk. Er ikke dekk du har lyst å spare penger på. den beste livsforsikring.

Skrevet

Mulig det er de ja, fikk de gratis av forhandleren som jeg kjøpte bilen av.

Har også lest litt rundtom på nettet at det kan være felgene som er blitt skeiv etter skifte fra run flat dekk til vanlige dekk, høres litt merkelig ut men, og noen forslag at det er foringer og eventuelt hjulstilling.

Skrevet

Mulig det er de ja, fikk de gratis av forhandleren som jeg kjøpte bilen av.

Har også lest litt rundtom på nettet at det kan være felgene som er blitt skeiv etter skifte fra run flat dekk til vanlige dekk, høres litt merkelig ut men, og noen forslag at det er foringer og eventuelt hjulstilling.

Begynn med lettest mulig årsak og øk i kompleksitet :) Anbefaler RFT selv om det sporer litt mer da bilens understell er tunet for RFT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...