-Martin- Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Har hatt en liten jobb med endel oppgraderinger i understellet. Bland annet coilovers (Bilstein B16), som ble montert sammen med camberplater fra Millway. Camberplatene erstatter det originale tårnlageret, Jeg har satt på den medfølgende hylsen som skal sitte mellom fjærskål og camberplate, men når jeg setter på toppmutteren, -og strammer til, så sitter camberplaten helt fast sammen med fjærskålen. Dvs. at når jeg svinger, så svinger jo selvfølgelig fjærbenet, samt fjærskålen som vanlig. mens camberplaten er jo fastskrudd i tårnet. Pga. dette så står fjærskål og fjær i ro sammen med camberplaten, og fjæren roterer på justeringsringen nede på fjærbenet. Dette generer endel ulyder og kan på ingen måte være riktig. De originale tårnlagrene er jo kulelager, så de roterer jo lett. men med Millway er det stål mot stål... Ikke bra! Er det noen som har erfaring med montering av disse camberplatene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 skal være ei hylse som sitter tredd på først her så den står på kula du ser i midtenø Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Mai 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2014 Jepp, den har jeg satt på. Men like fordømt så sitter det børr... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Mai 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2014 Har vært i kontakt med Millway i dag. Det viser seg at jeg ikke har fått bestilt alle delene jeg trengte. den originale fjærskålen kan ikke brukes (som jeg etterhvert har merket), de har en egen sak med kulelager som jeg skulle ha bestilt sammen med camberplatene... Så da fikk jeg plutselig dårlig tid. Bilen står, og Millway ligger 60 mil unna. Posten bruker en evighet pga. toll og faenskap. Men jeg er så heldig å ha en far som liker langturer, så da tropper han opp på døra hos MIllway kl. 07.00 i morgen og kan være i Hønefoss ca. kl. 14:30. Da burde jeg akkurat rekke en 4-hjulskontroll før alle tar helg. Så da blir det nok Rudskogen på meg på lørdag eller søndag. Alt avhenger av været. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå