Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har byttet motor fra m52tub20 til tub25. Hadde trøbbel med høy kompresjon,toppakning (hvordan dette henger sammen skjønner jeg ikke) og svidd kontakt på ledningsnetter over til dme motorstyre enheten.

Har nylig loddet på ny kontakt til hjernen.

Alle komponenter i hjernen virket fine. Ikke brent eller noe.

Prøvde da og starte opp. Men nei, starteren gikk ikke.

Hadde følelsen at det var feil med den før jeg byttt motor.

Byttet starteren og prøvde å starte igjen, sto og kinnet, prøvde lenge med startkabler osv, men ingenting. Testet trykket på bensin, å ikkenoe bensin. Kan ikke høre at relé slår inn og heller ikke bensinlukt.

Prøvde å koble til diagnose, men det fungerer heller ikke.

Noen som har et godt forslag? Det aner meg at det kansje er dme styre enheten?

Takker på forhånd tips og svar.

Skrevet

Hei, bruker samme hjerne fra 2.0 nøkler og ews. dog tilhørende ledningsnett fra 2.5 men det burde da ikke ha noe og si. Men er det ikke sånn at startsperre stopper starteren?

Prøvde med startgass i dag men det gikk ikke.

Skrevet

Hvis diagnose ikke virker, så sjekk sikkringer og ledninger, eventuelt mål at motorstyring for spenning der den skal ha.

Skrevet

Hei, har byttet motor fra m52tub20 til tub25. Hadde trøbbel med høy kompresjon,toppakning (hvordan dette henger sammen skjønner jeg ikke) og svidd kontakt på ledningsnetter over til dme motorstyre enheten.

Har nylig loddet på ny kontakt til hjernen.

Alle komponenter i hjernen virket fine. Ikke brent eller noe.

Prøvde da og starte opp. Men nei, starteren gikk ikke.

Hadde følelsen at det var feil med den før jeg byttt motor.

Byttet starteren og prøvde å starte igjen, sto og kinnet, prøvde lenge med startkabler osv, men ingenting. Testet trykket på bensin, å ikkenoe bensin. Kan ikke høre at relé slår inn og heller ikke bensinlukt.

Prøvde å koble til diagnose, men det fungerer heller ikke.

Noen som har et godt forslag? Det aner meg at det kansje er dme styre enheten?

Takker på forhånd tips og svar.

 

 

1: Hvilken kontakt på motorstyring var brent

2: Har du elnettet fra 2 litern enda

3: Du bor ikke langt unna meg, jeg kan ta en titt for deg en dag om du vil.

  • 2 weeks later...
Skrevet

hei! beklager for sent svar :) er ikke så lett og forklare, men det var vel den kontakten med flest pins på som var brent opp. El nettet fra 2l var svidd, brukte det ¨nye¨nettet til 2.5l

 

Jeg har en knapp på at det er startsperre som har slått seg på, leste i radio-håndboka at det var en formel 

: Koble av + polen på batteriet, vent så 2 minutter

sett tenning i pos 1 alarmen vil gå

vent så 10 minutter med en slags countdown

og så start opp.

 

men har dog prøvet dette, men det kommer ikke opp noe nedtelling i radio displayet.

 

Obd 2 diagnoseverktøyet mitt har fått seg en karamell så har avtalt med Bildiagnosebutikken.no om at jeg skal sende inn det verktøyet, så skulle han sende meg en iCarsoft i910

Skrevet

dette er hva jeg får i displayet

samme feil som før motorbytte, men har ikke fått slettet feilkodene riktig, siden scanneren min har gått til dundas

post-81003-0-90677000-1402798789_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...