Sindreh Skrevet Mai 27, 2014 Skrevet Mai 27, 2014 Hei, har byttet motor fra m52tub20 til tub25. Hadde trøbbel med høy kompresjon,toppakning (hvordan dette henger sammen skjønner jeg ikke) og svidd kontakt på ledningsnetter over til dme motorstyre enheten. Har nylig loddet på ny kontakt til hjernen. Alle komponenter i hjernen virket fine. Ikke brent eller noe. Prøvde da og starte opp. Men nei, starteren gikk ikke. Hadde følelsen at det var feil med den før jeg byttt motor. Byttet starteren og prøvde å starte igjen, sto og kinnet, prøvde lenge med startkabler osv, men ingenting. Testet trykket på bensin, å ikkenoe bensin. Kan ikke høre at relé slår inn og heller ikke bensinlukt. Prøvde å koble til diagnose, men det fungerer heller ikke. Noen som har et godt forslag? Det aner meg at det kansje er dme styre enheten? Takker på forhånd tips og svar.
SweetBMW Skrevet Mai 28, 2014 Skrevet Mai 28, 2014 Startsperre enhet tenker jeg. Bruker du din originale 2.0 hjerne og nøkler eller 2,5 og dine nøkler?
Sindreh Skrevet Mai 28, 2014 Forfatter Skrevet Mai 28, 2014 Hei, bruker samme hjerne fra 2.0 nøkler og ews. dog tilhørende ledningsnett fra 2.5 men det burde da ikke ha noe og si. Men er det ikke sånn at startsperre stopper starteren? Prøvde med startgass i dag men det gikk ikke.
Sindreh Skrevet Mai 28, 2014 Forfatter Skrevet Mai 28, 2014 Ok takk for hjelpen! Carsoft 6.5 er vel saken da! Kjentskap til carsoft til 250kr fra kina/ebay?
KST Skrevet Juni 3, 2014 Skrevet Juni 3, 2014 Rpm motorsport selger dme boxer uten startsperre.plugg inn start opp. Sindreh reagerte på dette 1
kimf Skrevet Juni 3, 2014 Skrevet Juni 3, 2014 Hvis diagnose ikke virker, så sjekk sikkringer og ledninger, eventuelt mål at motorstyring for spenning der den skal ha. Sindreh reagerte på dette 1
SweetBMW Skrevet Juni 3, 2014 Skrevet Juni 3, 2014 Hei, har byttet motor fra m52tub20 til tub25. Hadde trøbbel med høy kompresjon,toppakning (hvordan dette henger sammen skjønner jeg ikke) og svidd kontakt på ledningsnetter over til dme motorstyre enheten. Har nylig loddet på ny kontakt til hjernen. Alle komponenter i hjernen virket fine. Ikke brent eller noe. Prøvde da og starte opp. Men nei, starteren gikk ikke. Hadde følelsen at det var feil med den før jeg byttt motor. Byttet starteren og prøvde å starte igjen, sto og kinnet, prøvde lenge med startkabler osv, men ingenting. Testet trykket på bensin, å ikkenoe bensin. Kan ikke høre at relé slår inn og heller ikke bensinlukt. Prøvde å koble til diagnose, men det fungerer heller ikke. Noen som har et godt forslag? Det aner meg at det kansje er dme styre enheten? Takker på forhånd tips og svar. 1: Hvilken kontakt på motorstyring var brent 2: Har du elnettet fra 2 litern enda 3: Du bor ikke langt unna meg, jeg kan ta en titt for deg en dag om du vil.
Sindreh Skrevet Juni 15, 2014 Forfatter Skrevet Juni 15, 2014 hei! beklager for sent svar er ikke så lett og forklare, men det var vel den kontakten med flest pins på som var brent opp. El nettet fra 2l var svidd, brukte det ¨nye¨nettet til 2.5l Jeg har en knapp på at det er startsperre som har slått seg på, leste i radio-håndboka at det var en formel : Koble av + polen på batteriet, vent så 2 minutter sett tenning i pos 1 alarmen vil gå vent så 10 minutter med en slags countdown og så start opp. men har dog prøvet dette, men det kommer ikke opp noe nedtelling i radio displayet. Obd 2 diagnoseverktøyet mitt har fått seg en karamell så har avtalt med Bildiagnosebutikken.no om at jeg skal sende inn det verktøyet, så skulle han sende meg en iCarsoft i910
Sindreh Skrevet Juni 15, 2014 Forfatter Skrevet Juni 15, 2014 dette er hva jeg får i displayet samme feil som før motorbytte, men har ikke fått slettet feilkodene riktig, siden scanneren min har gått til dundas
SweetBMW Skrevet Juni 15, 2014 Skrevet Juni 15, 2014 Nei og da spør jeg igjen. Vil du jeg skal ta en diag for deg? Sindreh reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå