midlertidig Skrevet Juni 2, 2014 Skrevet Juni 2, 2014 Hadde nylig bilen på EU-godkjenning, og tok en diagnose i samme slengen. Lurte da om noen her hadde peiling på 3 feilkoder som jeg selv er litt usikker på. 214 - Hastighetssignal ||| Dette er vel speedometeret? Har sitt at det henger laaangt etter når jeg har spunnet på glattere føre (turtall på 4-5000 i 2 gir, og speedometeret viser 10-20km/t) 83 - Veivakselposisjons- og turtallsgiver ||| Dette er vel veivsensoren? Litt rart, i og med at jeg skiftet den for 3-5000km siden 212 - VANOS; mekanisk feil ||| Denne er jeg helt blank på derimot. Jeg vet at VANOS er noe tilslutt ryker på E39/får problemer. Og nå som bilen min nylig bikka 321.000, så kan vel dette stemme at denne må byttes ut? Har mulighet til å skru å styre på litt selv, så om dere har noe jeg kan prøve eller sjekke, er det bare til å komme med forslag. Takker på forhånd for svar
SweetBMW Skrevet Juni 2, 2014 Skrevet Juni 2, 2014 Det at du ikke får fart på meter når du spinner er vel pga du spinner på feil hjul i henhold til føleren på hjulet. Veivføler kan være gammel feil. Slett å les på nytt. Vanos feil vet jeg ikke. Måtte sett nærmere på.
midlertidig Skrevet Juni 2, 2014 Forfatter Skrevet Juni 2, 2014 Det at du ikke får fart på meter når du spinner er vel pga du spinner på feil hjul i henhold til føleren på hjulet. Veivføler kan være gammel feil. Slett å les på nytt. Vanos feil vet jeg ikke. Måtte sett nærmere på. Ja, der sier du noe men at det er feil på den kan være helt tilfeldig? bare til å slette og se om den dukker opp igjen? speedo feilmeldingen tenker jeg på da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå