M51D25 Skrevet Juni 2, 2014 Skrevet Juni 2, 2014 God aften. Har en M57D30 som rett og slett har dødd helt.. Bråstoppa helt plutselig under kjøring, akkurat som teninga ble skrudd av. Får tilstrekkelig med diesel og går på starteren, bortsett fra det er den helt dau Har bytta høytrykkspumpe, trykkregulator på høytrykkspumpa, kam&veivføler samt alle 6 dysene. Men neida, like død..-.- Er det noen er inne som har info om hva som er galt ? André.
SweetBMW Skrevet Juni 2, 2014 Skrevet Juni 2, 2014 Ser ut som du har kjørt på greit med reparasjon uten å vite hva som faktisk er galt. Har du tatt diagnose av bilen så ville det gitt deg en mye bedre pekepinn på hva som er galt. Hvor holder du til?
Bayerfun Skrevet Juni 2, 2014 Skrevet Juni 2, 2014 Har du byttet deler for over 30000,- uten å sjekke hva du finner ut av diagnose? Om den døde så momentant så kan det hende EWS hindrer innsprøytning. Hva har du railtrykk når du forsøker å starte den? Får du startet den på f.eks. silikonspray? Sikring(er) til DDE? Edit: Tok utgangspunkt i at dette kanskje var en E39, men kan være en fordel om du spesifiserer modell.
M51D25 Skrevet Juni 2, 2014 Forfatter Skrevet Juni 2, 2014 Har hatt den på diagnose.. I følge feilkoden så var det for lavt trykk på både høytrykk og lavtrykk siden. Derav pompe byttet..
M51D25 Skrevet Juni 2, 2014 Forfatter Skrevet Juni 2, 2014 Har du byttet deler for over 30000,- uten å sjekke hva du finner ut av diagnose? Om den døde så momentant så kan det hende EWS hindrer innsprøytning. Hva har du railtrykk når du forsøker å starte den? Får du startet den på f.eks. silikonspray? Sikring(er) til DDE? Edit: Tok utgangspunkt i at dette kanskje var en E39, men kan være en fordel om du spesifiserer modell. Akkuratt detta med biltypen er jeg er litt forsiktig med å rope for høyt om.. Men det er en 02 omega b 2.5dti fattern har satt m57d30 nedi. Motoren kommer fra en 03 bmw x5. Etter ombygginga så strta den på første forsøk, gikk som et uvær helt til den bare slokna. Har brukt absolutt alt av ledninger og utvendig deler generelt fra 2.5dti bortsett fra turbo/manifold. Som sagt, 3.0dti har gått og vært i daglig bruk nedi omegaen
SweetBMW Skrevet Juni 2, 2014 Skrevet Juni 2, 2014 Trodde det var dette det var snakk om ser du og nekter derfor å hjelpe til mer... Nei da Lavt trykk ut og inn tyder jo på dårlig matepumpe i tank da... men at den skulle slutte å gå sånn tja, vanskelig å si.
M51D25 Skrevet Juni 2, 2014 Forfatter Skrevet Juni 2, 2014 Detta skulle bety nå da ? hehe.. Ikke skyt hvis jeg tar feil, men den skal vel gå selv om tankpumpa ikke gir 100% ?
SweetBMW Skrevet Juni 2, 2014 Skrevet Juni 2, 2014 Jada, den skal gå men jeg tenkte hvis den var helt død i tanken... Da kan det bli trøbbel
SweetBMW Skrevet Juni 2, 2014 Skrevet Juni 2, 2014 Da kan det vel være noe EWS greier tenker jeg... Den kutter vel ut dysene, fordi dette er commonrail motor ja?
M51D25 Skrevet Juni 2, 2014 Forfatter Skrevet Juni 2, 2014 Ja, kan være noe med det.. Detta er en commonrail motor ja
rindegut Skrevet Juni 2, 2014 Skrevet Juni 2, 2014 skal vel være en pumpe til på m 57 , på e 38 ligger den under førersetet å på e 39 ligger den vel i motorrommet ? den i tanken gir ikke nok trykk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå