Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God aften.

Har en M57D30 som rett og slett har dødd helt.. Bråstoppa helt plutselig under kjøring, akkurat som teninga ble skrudd av.

Får tilstrekkelig med diesel og går på starteren, bortsett fra det er den helt dau :(

Har bytta høytrykkspumpe, trykkregulator på høytrykkspumpa, kam&veivføler samt alle 6 dysene. Men neida, like død..-.-

Er det noen er inne som har info om hva som er galt ? :)

André.

Skrevet

Ser ut som du har kjørt på greit med reparasjon uten å vite hva som faktisk er galt. Har du tatt diagnose av bilen så ville det gitt deg en mye bedre pekepinn på hva som er galt. Hvor holder du til?

Skrevet

Har du byttet deler for over 30000,- uten å sjekke hva du finner ut av diagnose? :o

Om den døde så momentant så kan det hende EWS hindrer innsprøytning. Hva har du railtrykk når du forsøker å starte den? Får du startet den på f.eks. silikonspray? Sikring(er) til DDE?

 

Edit: Tok utgangspunkt i at dette kanskje var en E39, men kan være en fordel om du spesifiserer modell.

Skrevet

Har hatt den på diagnose.. I følge feilkoden så var det for lavt trykk på både høytrykk og lavtrykk siden. Derav pompe byttet..

Skrevet

Har du byttet deler for over 30000,- uten å sjekke hva du finner ut av diagnose? :o

Om den døde så momentant så kan det hende EWS hindrer innsprøytning. Hva har du railtrykk når du forsøker å starte den? Får du startet den på f.eks. silikonspray? Sikring(er) til DDE?

 

Edit: Tok utgangspunkt i at dette kanskje var en E39, men kan være en fordel om du spesifiserer modell.

Akkuratt detta med biltypen er jeg er litt forsiktig med å rope for høyt om.. Men det er en 02 omega b 2.5dti fattern har satt m57d30 nedi. Motoren kommer fra en 03 bmw x5. Etter ombygginga så strta den på første forsøk, gikk som et uvær helt til den bare slokna.

Har brukt absolutt alt av ledninger og utvendig deler generelt fra 2.5dti bortsett fra turbo/manifold.

Som sagt, 3.0dti har gått og vært i daglig bruk nedi omegaen

Skrevet

Trodde det var dette det var snakk om ser du og nekter derfor å hjelpe til mer...

 

Nei da :P

 

Lavt trykk ut og inn tyder jo på dårlig matepumpe i tank da...  men at den skulle slutte å gå sånn tja, vanskelig å si.

Skrevet

Detta skulle bety nå da ? :P hehe..

Ikke skyt hvis jeg tar feil, men den skal vel gå selv om tankpumpa ikke gir 100% ?

Skrevet

skal vel være en pumpe til på m 57 , på e 38 ligger den under førersetet å på e 39 ligger den vel i motorrommet ? den i tanken gir ikke nok trykk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...