Iselin9 Skrevet Juni 3, 2014 Skrevet Juni 3, 2014 Hei! Har en bmw 316 1997 modell som går seg varm etter noen minutter når jeg kjører. Først røk festet til kjøleslangen fra vannpumpa, men fikk fikset det og etter det har den gått seg varm rimelig fort. Termostaten ser fin ut, samme gjør vannpumpa. Det kom plutselig mye mye damp, etter at jeg hadde prøvd å lufte. Kan det være toppakningen? Håper på svar, takk på forhånd
SweetBMW Skrevet Juni 3, 2014 Skrevet Juni 3, 2014 Kan være luft i systemet som du ikke har fått ut, eller toppakninga som du sier men da hadde det vært mye hvit røyk ut av eksosen og eller hvit guffe nedi olja. Prøv å la bilen bli helt kald, hell på kjølevæske på radiatoren, sett bilen med fronten litt høyt ( i en liten bakke eller noe) også start motoren, la den gå på tomgang til temp er oppnådd. Så følger du med på væskenivået i radiator.
Iselin9 Skrevet Juni 3, 2014 Forfatter Skrevet Juni 3, 2014 Kan være luft i systemet som du ikke har fått ut, eller toppakninga som du sier men da hadde det vært mye hvit røyk ut av eksosen og eller hvit guffe nedi olja. Prøv å la bilen bli helt kald, hell på kjølevæske på radiatoren, sett bilen med fronten litt høyt ( i en liten bakke eller noe) også start motoren, la den gå på tomgang til temp er oppnådd. Så følger du med på væskenivået i radiator. Takk, for svar Er ikke mye hvit eksos og heller ikke hvit guffe nedi olja. Har som sagt prøvd å lufte. Og etter en stund så gikk temperaturmåleren opp og ned litt og så holdt den seg noen minutter på midten. Plutselig så kom det som sagt MYE damp. Men jeg skal ut å prøve igjen nå
Iselin9 Skrevet Juni 3, 2014 Forfatter Skrevet Juni 3, 2014 Kan være luft i systemet som du ikke har fått ut, eller toppakninga som du sier men da hadde det vært mye hvit røyk ut av eksosen og eller hvit guffe nedi olja. Prøv å la bilen bli helt kald, hell på kjølevæske på radiatoren, sett bilen med fronten litt høyt ( i en liten bakke eller noe) også start motoren, la den gå på tomgang til temp er oppnådd. Så følger du med på væskenivået i radiator. Har det forresten noe å si om termostaten er tatt utav? festet knakk og må vente på ny. Men skal det ha noe å si?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå