Gå til innhold

BMW 630cia (E63) med nye BBS felger

Anbefalte innlegg

Ja, det er lenge siden jeg har lagt ut noe her nå. Sist gang var var med E24'en jeg hadde. Jeg har eid en del andre bilmerker, men nå bestemte jeg meg for å gå tilbake til BMW, og da ble det en E63. Dette angrer jeg ikke på :)

Hehe, ja, jeg skal si ifra, men tror jeg beholder de :P

Hvordan er det å kjøre V12 sjuer? Sinnsyk lyd? 

Sikkert gøy å kjøre 6-serie ja. Vurderte du import når du kjøpte denne? Ser avgiftsendringen har kommet kjøper til gode på E63. Ihvertfall om kalkulatoren på mobile24.no kan stoles på. :smile: 

V12 er gøy det, men det er jaggu ikke mye lyd av den. Vurderer Eisenmann, men man får nå se hva det blir til. Lurer litt på å bytte til noe litt nyere.

Hvordan oppleves 630 da? Nok skyv eller bør jeg vurdere 645/650?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert gøy å kjøre 6-serie ja. Vurderte du import når du kjøpte denne? Ser avgiftsendringen har kommet kjøper til gode på E63. Ihvertfall om kalkulatoren på mobile24.no kan stoles på. :smile:

V12 er gøy det, men det er jaggu ikke mye lyd av den. Vurderer Eisenmann, men man får nå se hva det blir til. Lurer litt på å bytte til noe litt nyere.

Hvordan oppleves 630 da? Nok skyv eller bør jeg vurdere 645/650?

Jeg vurderte import, men jeg klarte ikke å få det til å lønne seg. Prisene på E63 har gått ned såpass mye i Norge. Jeg fikk også min svært billig, så den prisen er det nok ingen som klarer, hehe :) 

Jeg syntes det er mer enn bra nok skyv i 3 literen. Den veier ikke mer enn 1495kg, så den føles utrolig sprek og lettkjørt. Bruker også overraskende lite drivstoff. 645 veier 125kg mer og jeg har hørt flere sier at den ikke virker noe sprekere enn 630 på grunn av at den veier mer, selv om den selvfølgelig drar en del bedre. Forsikringen er også dobbelt så dyr på 645 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 1495kg altså? Jeg hadde sett for meg gode 1700kg. 

Kanskje jeg bør prøvekjøre noe slikt en dag. Er litt vanskelig å velge bil når man ikke får testet dem. Begrenset utvalg i Bodø. :smile:

Ja, jeg ble overrasket selv, men det er aluminiums dører og panser, plast framskjermer og kompositt bakluke, samt en relativt lett motor. Sier seg selv at da blir vekten lav :) 

Du får si ifra når du er i Oslo en dag, så kan du prøve min, hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke klar over at de hadde gjort en slik effort med å lette bilen. 

Veldig positivt i disse 2-tonnsdager. 

Jeg har faktisk periodisk bodd i Oslo i et år nå, men flyttet derfra for 3 dager siden.  :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hafsmo: Den 630-en som Østbyen solgte går fremdeles i Bodø tror jeg. Den hadde UR/UF-skilter. Du får holde utkikk og spørre om prøvetur...hehe ;)

Når det gjelder vekt, så veier min 1510 kg. Har vel noe mer ekstrautstyr vil jeg tro?

Den er lett, kvikk og en sportslig karakter. Bygd som en sportsbil med E60 som basis  :smile: Jeg som kom fra nettopp E60 til denne, ser mange fellestrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ingen tråd foreløpig. Planlegger ingen oppgraderinger på bilen, så blir isåfall kun en vedlikeholds-og bruksbiltråd. Kan derfor bli postet lite i perioder, så tror det blir en kjedelig tråd for folk flest :P

Får heller poste litt i bildetråden av og til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hafsmo: Den 630-en som Østbyen solgte går fremdeles i Bodø tror jeg. Den hadde UR/UF-skilter. Du får holde utkikk og spørre om prøvetur...hehe ;)

Når det gjelder vekt, så veier min 1510 kg. Har vel noe mer ekstrautstyr vil jeg tro?

Den er lett, kvikk og en sportslig karakter. Bygd som en sportsbil med E60 som basis :smile: Jeg som kom fra nettopp E60 til denne, ser mange fellestrekk.

Jeg har ikke dynamic drive og aktiv styring, så hvis du har det, veier kanskje det litt? Jeg har det meste av utstyr utenom det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene har kanskje falt endel, men utvalget er mye større i Tyskland - og det er fremdeles endel å spare med mindre du får 630er til godt under 350 her hjemme...

Ligger en ganske pen 630 CIA til 389,-, men det er N53 som er relativt upålitelig - og de flate standardsetene hadde irritert meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene har kanskje falt endel, men utvalget er mye større i Tyskland - og det er fremdeles endel å spare med mindre du får 630er til godt under 350 her hjemme...

Ligger en ganske pen 630 CIA til 389,-, men det er N53 som er relativt upålitelig - og de flate standardsetene hadde irritert meg..

Ja, man har en del flere å velge i mellom i Tyskland, så det er nok lettere å finne en mer "riktig" utstyrt der. 

Er ikke den nye N53 motoren noe bra? Det er på grunn av at han mangler sportsseter at han ikke har fått solgt. Ingen vil vel ha en 6'er uten det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man har en del flere å velge i mellom i Tyskland, så det er nok lettere å finne en mer "riktig" utstyrt der. 

Er ikke den nye N53 motoren noe bra? Det er på grunn av at han mangler sportsseter at han ikke har fått solgt. Ingen vil vel ha en 6'er uten det? :)

N53 ser fantastisk ut på papiret, men ved overgangen fra Valvetronic til direkteinnsprøytning oppstod det endel problemer.

Her i Norge er det såpass få N53 biler så det har ikke fått så mye oppmerksomhet, men på autopowerforumet i sverige gikk det en kule varmt med den modellen. 

"Ja, N53 är och förblir en skitmotor om man ser till driftsäkerhet och reparationskostnader.

Så har jag alltid tyckt även om många försöker hävda att det inte är några problem med den motorn. Det är i huvudsak spridare+bränslepump+injektrorer som utgör själva huvudproblemet. Dom håller ju bara några tusen mil sedan är dom trasiga igen! "

Så jeg hadde ihvertfall mye heller hatt N52. Finere lyd, mer pålitelig og nesten like rask :)

Driver selv å titter litt på 630cia, ettersom dama vil ha cab - og jeg tror Z4 3.0si blir for upraktisk for oss :)

Utvalget er ikke veldig stort om man ikke vil betale skjorta, så man må velge litt mellom manuellt gir eller sportsseter.

Tror jeg får kjøpe automat, nekter de flate setene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...