Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Kjøpte meg nettop en e39 førstebil som fungerer helt fint. eneste er at den har ufattelig dårlig akselerasjon i forhold til andre 520 e39er jeg har kjørt og egentlig i forhold til det som skal være normalt. Den har rullet 259k men burde fremdeles ikke ære så dårlig. Er relativt nybynner med bil så derfor jeg spør her. Er nettopp byttet hele eksosanlegget om det har noe og si.

Takker for svar :)

Simen

Skrevet

Når du sier Vanos pakningen, hvilken pakning mener du da?

image001.jpg

Pakningen mellom vanosenheten og motortoppen, eller pakningen på vanso stempelet?

lurer fordi jeg misstenker at Vanosen min jukser litt innimellom 

Skrevet

Okei, de er jeg med. Er vel den som ligger nede på bildet jeg la ut, men er vel like greit og bytte alt når man først er i gang, med tanke på at delene ikke er særs dyre.

Skrevet
  På 10.6.2014 den 11.58, kvaliken skrev:

Okei, de er jeg med. Er vel den som ligger nede på bildet jeg la ut, men er vel like greit og bytte alt når man først er i gang, med tanke på at delene ikke er særs dyre.

Det stemmer, hvis du ser nøye på bildet ditt, ligger det to pakninger der oppi hverandre. 

Pakningen mellom toppen og vanosblokka bør byttes når den åpnes ja, de to alu pakningene er til skruene i forkant av vanosblokka. 

Hadde også handla toppdekselpakning og bytta den når du var i gang, da den sannsynligvis er knallhard og moden for søppelbøtta.

Skrevet

Var i forbinnelse med toppdekselpakningen jeg tenkte Vanosen kunne trengt litt oppmerksomhet, da jeg har forstått det slik at den ikke helt er skuddsikker på disse bilene. Håper min kapring av tråden kommer trådstarter til gode da vanosen definitivt bør få litt oppmerksomhet på en slik bil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...