Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg lurer på å handle en 728i 1996 mod. Eieren sier over telefon at det eneste som er av trøbbel, er at den noen ganger går i en form for nødmodus. Man kan fint kjøre med den, men forteller at man får ikke brukt kickdown når den går i denne modus. Samtidig sier eier at abs-lyset er på. Kan det være en sammenheng der, eller ser man på bytte av hele kassen / overhaling?

Noe tips til denne type problemstilling?

På forhånd takk for tips

Skrevet

Min tidligere 725tdsa begynte å gå i nødmodus (Trans. failsafe progr.) etter litt rykking ved aktivt gasspådrag. Dvs. at jeg måtte kjøre veldig rolig for å unngå at dette skulle skje. I nødmodus var den veldig kjedelig å bruke, da man ikke får brukt alle girene. Brukte å nullstille dette selv om det skjedde, men i og med at dette var et tegn på slitte lameller, så endte jeg opp med overhaling av kassen til slutt.

Lyste også en ABS-lampe på denne bilen, og der var vel årsaken brudd i ledning til ABS-sensor foran antok jeg. Litt usikker på om ny eier av denne bilen fikk sjekket ut dette.

Skrevet

Dårlig batteri sendte min 728 i nød modus. Var bare 3, 4 og R som virket tror jeg. Batteriet virket ok. Men bytta det for og teste og alt ble bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...