GATEBILmag Skrevet Juni 8, 2014 Skrevet Juni 8, 2014 Hei!Jeg lurer på å handle en 728i 1996 mod. Eieren sier over telefon at det eneste som er av trøbbel, er at den noen ganger går i en form for nødmodus. Man kan fint kjøre med den, men forteller at man får ikke brukt kickdown når den går i denne modus. Samtidig sier eier at abs-lyset er på. Kan det være en sammenheng der, eller ser man på bytte av hele kassen / overhaling? Noe tips til denne type problemstilling? På forhånd takk for tips
635csi Skrevet Juni 9, 2014 Skrevet Juni 9, 2014 Min tidligere 725tdsa begynte å gå i nødmodus (Trans. failsafe progr.) etter litt rykking ved aktivt gasspådrag. Dvs. at jeg måtte kjøre veldig rolig for å unngå at dette skulle skje. I nødmodus var den veldig kjedelig å bruke, da man ikke får brukt alle girene. Brukte å nullstille dette selv om det skjedde, men i og med at dette var et tegn på slitte lameller, så endte jeg opp med overhaling av kassen til slutt. Lyste også en ABS-lampe på denne bilen, og der var vel årsaken brudd i ledning til ABS-sensor foran antok jeg. Litt usikker på om ny eier av denne bilen fikk sjekket ut dette.
Sjøbuse Skrevet Juni 9, 2014 Skrevet Juni 9, 2014 Dårlig batteri sendte min 728 i nød modus. Var bare 3, 4 og R som virket tror jeg. Batteriet virket ok. Men bytta det for og teste og alt ble bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå