stoltbmwelsker Skrevet Juni 8, 2014 Skrevet Juni 8, 2014 Hei! Er dette mye jobb? noen som kan forklare fremgangsmåten? Til slutt, noen som kjenner i drammens området som kan ta seg av slikt? ps. takker for svar.
warg Skrevet Juni 8, 2014 Skrevet Juni 8, 2014 Servopumpen er rask å bytte, verre med bunnpakningen. Må på en eller annen måte få løftet motoren for å ta av bunnpannen, finnes stativ for å holde motoren oppe ellers kan du bruke elefantjekk. Ellers lite tips skal du bytte servopumpen, bruk orginal servo olje ellers kan du ta livet av pumpen og tannstangen. Også må du lufte systemet etter bytte av pumpe. Enkel prosedyre, sving med rattet helt ut til hver side til all luften er ute av systemet. Du må svinge såpass at du hører pumpen jobber hardere.
stoltbmwelsker Skrevet Juni 9, 2014 Forfatter Skrevet Juni 9, 2014 Servopumpen er rask å bytte, verre med bunnpakningen. Må på en eller annen måte få løftet motoren for å ta av bunnpannen, finnes stativ for å holde motoren oppe ellers kan du bruke elefantjekk. Ellers lite tips skal du bytte servopumpen, bruk orginal servo olje ellers kan du ta livet av pumpen og tannstangen. Også må du lufte systemet etter bytte av pumpe. Enkel prosedyre, sving med rattet helt ut til hver side til all luften er ute av systemet. Du må svinge såpass at du hører pumpen jobber hardere. http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Hydraulik--og-Transmisjonsolje/Servoolje-CHF-369870/ kjøpt denne etter tips fra en kompis. Regna med at bunnpakningen kom til å bli verre med. Er det ok om denne "svetter" litt, eller burde jeg levere den på verksted å få skiftet den? fylte på litt omega 917 i dag og ber om denne gjør jobben sin
warg Skrevet Juni 9, 2014 Skrevet Juni 9, 2014 Har ikke troen på noe tetningsmiddel som skal tilsettes i oljen, ser for meg at den gjør vondt verre. Den tetter nok sikkert pakninger som den sier, men spørsmålet er vell hva annet tetter den? Men er du sikker på at det er bunnpakningen som lekker? På min tidligere E46 bytta jeg pakningene rundt den firkanta klossen som holder oljefilteret også bytta jeg topplokkpakning. Da sluttet det å lekke olje. Er nok en god ide å kjøpe noe engine degreaser og spyle av med høytrykkspyler, lettere å se oljelekasjer på rein motor.
stoltbmwelsker Skrevet Juni 9, 2014 Forfatter Skrevet Juni 9, 2014 Har ikke troen på noe tetningsmiddel som skal tilsettes i oljen, ser for meg at den gjør vondt verre. Den tetter nok sikkert pakninger som den sier, men spørsmålet er vell hva annet tetter den? Men er du sikker på at det er bunnpakningen som lekker? På min tidligere E46 bytta jeg pakningene rundt den firkanta klossen som holder oljefilteret også bytta jeg topplokkpakning. Da sluttet det å lekke olje. Er nok en god ide å kjøpe noe engine degreaser og spyle av med høytrykkspyler, lettere å se oljelekasjer på rein motor. Den lekker ikke direkte, men svetter omega er ganske trygt å bruke trur jeg. Har fått tak i en som kan bytte servoen, men sliter å finne noen som vil ta på seg bytting av pakningen til sumpen. Men fortsetter å lete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå