Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Servopumpen er rask å bytte, verre med bunnpakningen. Må på en eller annen måte få løftet motoren for å ta av bunnpannen, finnes stativ for å holde motoren oppe ellers kan du bruke elefantjekk.

 

Ellers lite tips skal du bytte servopumpen, bruk orginal servo olje ellers kan du ta livet av pumpen og tannstangen. Også må du lufte systemet etter bytte av pumpe. Enkel prosedyre, sving med rattet helt ut til hver side til all luften er ute av systemet. Du må svinge såpass at du hører pumpen jobber hardere.

Skrevet

Servopumpen er rask å bytte, verre med bunnpakningen. Må på en eller annen måte få løftet motoren for å ta av bunnpannen, finnes stativ for å holde motoren oppe ellers kan du bruke elefantjekk.

 

Ellers lite tips skal du bytte servopumpen, bruk orginal servo olje ellers kan du ta livet av pumpen og tannstangen. Også må du lufte systemet etter bytte av pumpe. Enkel prosedyre, sving med rattet helt ut til hver side til all luften er ute av systemet. Du må svinge såpass at du hører pumpen jobber hardere.

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Hydraulik--og-Transmisjonsolje/Servoolje-CHF-369870/

kjøpt denne etter tips fra en kompis. Regna med at bunnpakningen kom til å bli verre med. Er det ok om denne "svetter" litt, eller burde jeg levere den på verksted å få skiftet den? fylte på litt omega 917 i dag og ber om denne gjør jobben sin :D

Skrevet

Har ikke troen på noe tetningsmiddel som skal tilsettes i oljen, ser for meg at den gjør vondt verre. Den tetter nok sikkert pakninger som den sier, men spørsmålet er vell hva annet tetter den?

Men er du sikker på at det er bunnpakningen som lekker? På min tidligere E46 bytta jeg pakningene rundt den firkanta klossen som holder oljefilteret også bytta jeg topplokkpakning. Da sluttet det å lekke olje.

Er nok en god ide å kjøpe noe engine degreaser og spyle av med høytrykkspyler, lettere å se oljelekasjer på rein motor.

Skrevet

Har ikke troen på noe tetningsmiddel som skal tilsettes i oljen, ser for meg at den gjør vondt verre. Den tetter nok sikkert pakninger som den sier, men spørsmålet er vell hva annet tetter den?

Men er du sikker på at det er bunnpakningen som lekker? På min tidligere E46 bytta jeg pakningene rundt den firkanta klossen som holder oljefilteret også bytta jeg topplokkpakning. Da sluttet det å lekke olje.

Er nok en god ide å kjøpe noe engine degreaser og spyle av med høytrykkspyler, lettere å se oljelekasjer på rein motor.

Den lekker ikke direkte, men svetter :) omega er ganske trygt å bruke trur jeg.  Har fått tak i en som kan bytte servoen, men sliter å finne noen som vil ta på seg bytting av pakningen til sumpen. Men fortsetter å lete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...