Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Satt og leste litt på BMW sine prosedyrer for rengjøring av innsuget på nyere motorer. Da finnes det ett eget spesialverktøy BMW bruker for rengjøring. For meg virker det som de bruker en sandblåser bare med valnøttskall i stedet, også en støvsuger som fjerner det brukte skallet. Noen som har vert borti dette før? Hva har dere gjort for å rengjøre? Bare levert den inn til ett BMW verksted?

 

Så vidt jeg har forstått er dette minuset med direkte innsprøyting inn i stempelet kontra i toppen som de tradisjonelle motorer har, da det bygger seg opp en del karbon rundt ventilene og i porten som resulterer i tap av effekt. Så dette er mer en performance/bensinøkonomi/utslipp ting.

Skrevet

Kan jo legge ved en video så folk kan se hva jeg maser om

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...