Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Tok diagnose på bmw'n og fikk beskjed om at oxygensensor 1-3 og oxygensensor 4-6 var ødelagt. Jeg har sett på lambda, men er begge 2 like utenom lengden? Skjønner egentlig ikke hva som kan være forskjell annet enn lengden? Det er liksom ikke en spesifikk til det grenrøret og en til det andre? 

Føler meg litt dum som spør men :P hehe Takker for alle svar :)

MVH

Jon Martin ...

Skrevet

Har du facelift med m54, så er det iallefall 4 lambdasonder. To før katalysatoren som er de korteste (regulerende) og to lengre sonder som skal være etter katten (kontrollerende).

Skrevet

Er du helt sikker på at det er de som er feil?

Mener jeg hadde feilmelding som hørtes skikkelig alvorlig ut ( oxygen sensors blah blah), når det bare var sprekker på gummislangene inn på innsuget på min M54 bil.

Skrevet

JTS77: Tusen takk! :D

Stonescream: Er rimelig sikker ja, den oppfører seg som om lambdan er gåen, det ryker litt og den er helt jævli å kjøre .. Har gått gjennom alle slanger ganske nøye, har også spraya startgass rundt i kriker og kroker :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Hørte på mekonomen , de sa der bsre var en på eldre enn98mod. Det sa de på hellanor også, det enkleste hadde jo selvfølgelig å sett etter selv:p men er det bsre 1 på eldre enn 98?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...