Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en e34 525tds jeg nettopp har skiftet motor på 

da jeg skulle prøve å starte kom det ikke diesel fram til filteret. har ikke hatt problemer med dette med den gamle motoren 
sjekket om det kom strøm bak til fødepumpe men ingenting der, heller ikke på fødepumpesikringen... 

rele som er ødelagt evt hvor sitter denne? 

takker for svar.

Skrevet

Nej det har jeg ikke prøvd.

Tenkte jeg skulle sette strøm rett inn på sikring for å se om det er brudd på kabel fra bateri til sikring

ja det er jo en go start, prøv og mål om du har evnt mistet jord eller + .

Skrevet

skjer ingenting da jeg setter strøm rett inn på sikring (nr23) grønn og lilla ledning. testet også å sette strøm rett på grønn/lilla ledning som går forbi batteriet men forstatt ingenting som skjer. 
har skiftet og sjekket hvit og svart rele mellom hjernene men 0 diesel å se. 

selv om ny motor har jeg brukt det gamle ledningsnettet. alt er egentlig det samme som før jeg byttet motor.

kan det være noen sensorer på motor som er defekt? 
kan fødepumpe være defekt? og gir signaler tilbake at det ikke er vits å sende strøm bakover? 
uansett ikke en eneste volt på noen av grønn/lilla ledning over hele bilen der det går ann å sjekke da tenningen er skrudd på.

evt. stig. hvor skal jeg sjekke angående mistet - / + ?

Skrevet

hvis du får en til og skru på tenning samtidig som du måler inn på pumpa, se om du i det hele tatt har jord eller +     du kan jo fått et brudd på si f,eks jord, å den gir + til pumpa som vanlig men mangler jord, er et skudd i blinde, men da har du eventuelt fått utelukka det, du kan jo se om pumpa har jord uansett og se om du klarer og tvangskjøre den ved og kjøre en + inn på + terminal på pumpa,

hvis pumpa går da, så kan du jo se om bilen starter på startgass, å hvis den gjør det, så kan du prøve og tvangskjøre pumpa med da den si f,eks +`n som mangler å evnt starte motor så du får hørt at den går som den skal osv

Skrevet

Grønnlilla pluss

Brun jord

Pumpa funker som bare det!

Altså hvor i &kr@#%£€$#} er strømmen blitt av?

Nå gjelder det og finne ut hvem som mangler, det kan hende du har fått er jordingsbrudd, og at + styring fra tenning fungerer som den skal ;-) og at den bare mabngler jord+ .

eller at den fortsatt har jord , men mangler + styring fra tenning

Skrevet

Problem Fiksa!!
grønn/lilla ledning ved bakaksling (ved batteriet) hadde delt seg pga varmen fra rustsveising på kanaler.
så når det ikke kommer strøm bak til pumpe kommer det heller ingen strøm til sikring og strømforsyning i front. (sikkerhets modus?)

Takk for råd.

bil er snart ferdig restaurert og ligger ute for salg om litt, hvis interesse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...