Henryk Skrevet Juni 15, 2014 Skrevet Juni 15, 2014 Kjører en 99 E39 520 som har gått 302k herlige mil. Girkassen fungerer helt som den skal og Girer silkemykt som en bmw kasse skal. Men har merket et "dunk" en hard nedgiring fra 5-4 i høyhastighet ved feks oppover bakker når den Girer seg et gir ned. Dette har ikke skjedd hvergang, noen ganger girer den som den skal ned. Er det noen som har en formening om hva dette kan være? Eventuelt lite olje på kassa? Og hvor får man peilet olja på kassen?
^B^M^W^ Skrevet Juni 16, 2014 Skrevet Juni 16, 2014 Hvordan er tilstand på motorfester, girkassefester, hardykobling, senterlager til mellomaksel og kardangforinger? Ikke vært skader på drivaksel-belger? Kassen har elektronisk oljenivåføler som skal gi feilmelding om nivået er lavt, nivå skal kunne leses med diagnoseverktøy. Kassen har fylleplugg bak på venstre side, men denne må ikke åpnes med motoren av eller varm kasse. Ved oljeskift er fylleanvisningene å fylle til det renner ut, så starte motoren i P-gir, slå på hovedlys for å få litt høyere turtall, fylle til det renner ut igjen, skru i fylleplugg, med bilen i ro veksle opp og ned gjennom girene et par ganger, sjekke oljenivå med diagnoseverktøy.
gullsakar Skrevet Juni 16, 2014 Skrevet Juni 16, 2014 Jeg har akkurat samme på min e46 med samme motor og gir. Ved litt belastning i oppover bakke når den girer ned så dunker det. Ikke alltid. Mistenker hardykobling. Men har ikke fått sjekka d.. Si fra om du finner ut no..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå