Gå til innhold

Differensial til E46 330i 2002

kebbi88
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg var så uheldig og fikk diffen min defekt igår. Bilen er en Bmw 330ci manuell 2002 modell.

Jeg vet ikke hvilken differ som vil passe overens uten noe stort oppgraderinger. Men jeg er intr. I alle slags mulige muligheter.

Om det er M3 eller vanlig original. Vis noen har noe lignende der vennligst gi meg beskjed. Og alt som kan gå overens med bilenn er også av interesse. Vis noen har noen gode råd så taes det imot med stor takk.

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 330ci automatdiff liggende. Fin utveksling for Norge, utrolig morro med bedre aks. Passer rett på vis du har samme bolt-mønster på utgående flenser. Vis ikke kan du flytte over dine egne lett.(Sitter på en låseklips så bare å trekke av med spitt/avdrager)

Km-stand på ca 155k. Ingen slakk eller ulyder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 330ci automatdiff liggende. Fin utveksling for Norge, utrolig morro med bedre aks. Passer rett på vis du har samme bolt-mønster på utgående flenser. Vis ikke kan du flytte over dine egne lett.(Sitter på en låseklips så bare å trekke av med spitt/avdrager)

Km-stand på ca 155k. Ingen slakk eller ulyder

Takk for svar. Hor mye tenkte du å selge den for? Er det noe sperr på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha diff med brems så er det kun ettermarked-diff som er aktuelt egentlig. Koster mellom 10-20k alt ettersom hvilket merke

Skal du ha M3-bakstilling må du også ha M3-kasse og mellomaksling. Evt sveise om din mellomaksling med en M3-aksling i bakkant så den passer på diffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare m3 som kom

Med orginal "sperre" i e46 :) Så Julian sin er ikke sperre på :) hvis dj skal ha det må du nok kjøpe diff fra turnermotorsport eller få tak i m3 bakstilling med diff :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tusen takk for svar. Jeg tenke å egentlig å beholde bilen mest mulig BMW. Vis en M3 diff passer overens utenom det vanlige med skruing så er det BEST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha diff med brems så er det kun ettermarked-diff som er aktuelt egentlig. Koster mellom 10-20k alt ettersom hvilket merke

Skal du ha M3-bakstilling må du også ha M3-kasse og mellomaksling. Evt sveise om din mellomaksling med en M3-aksling i bakkant så den passer på diffen.

Høres ut som mye jobb med sveising eller M3 differensial. Hvor mye tenker du at din differensial er verdt? Bilen min er kjørt 73 000. Vis tilstanden på differensialen din er bra så kan det vær at vi kan bli enig. Hvor mye vil du selge den for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...