gardi Skrevet Juni 18, 2014 Share Skrevet Juni 18, 2014 Byttet for 3 uker siden en gåen starter på min e36 (M43). Nye starteren kom fra bilopphøggeri i Stavanger. Rett etter byttet var det ganske deilig å slippe å trille bilen igang (som ble gjort en del i påska og ukene etter, om det kan ha noe å si). Men mens tiden gikk, og bilen blei starta/brukt begynte den å fuske mer og mer. Mest rett etter start, når den begynte å få temp i motoren gikk det greit. Men verre blei det og til slutt måtte jeg hjelpe den heile kjøreturen alle gangene den ikke var i fri/avkoplet. Gikk til verkstedet som byttet startmotoren - som etter litt testing av og på med motoren konkluderte med at starteren jeg fikk er defekt. Kunne ikke få bedre forklaring da fyren som utførte testen er polakk - og eieren som snakket med meg er arabisk. Vurderte å stikke innom BMW verksted for å få en ordentlig analyse - men det kan koste oppmot 2000 kroner. Og til min store forbauselse ble bilen motsatt under kjøring i går - gikk fra å ikke holde seg selv i gang til å konstant gi nok gass for 1600-2000 rpm (normalt ligger den vel rundt 1000). Dette fortsatte til jeg stoppa den etter 5 minutter. Når jeg starta den etterpå var den like ille. Men etter en vel 10min kjøring da gikk den over til å være "normal". Men med tidvis tilbakefall til dauing. I dag starta og gikk den normalt på en kjøretur på 10min, men på turen hjem mista den motet og døde når jeg tok inn klutsjen. Men under parkering var det intet problem. Tenker kanskje det er noe elektrisk ett eller annet sted? Er det noen feilkoder som andre enn BMW kanskje kan finne? Legger derfor ut denne tråden i håp om at de kloke hoder på bimmers kan komme med noen lure triks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gardi Skrevet Juni 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2014 Bump Om noen vet/mener det er mulig å få "like bra" diagnose andre steder enn bmw vil jeg gjerne vite om det og Gjerne i Lillestrøm-området Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Hvilken årsmodell er bilen din? Holder til utafor lillestrøm. Kan hjelpe deg om det er 95 eller nyere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gardi Skrevet Juni 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2014 Det er en 93 modell. Er det stor forskjell mellom 93 og 95 ? Kult av deg å tilby hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Forskjell på diagnose pluggen man bruker. Men før 95 må man ha en plugg som heter ads. Det har jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gardi Skrevet Juni 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2014 Skjønner. Hvordan kan den skaffes og hva er prisen for den? Kunne jo vurdert å kjøpe den sjøl så har e den for framtidig diagnose og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gardi Skrevet Juni 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2014 Er det noen andre som kunne komme med litt mer info? (bump) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå