Morten André Paulsen Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Hei. Er det noen som har en komplett M52B20 motor liggende? Har planer om å sette den inn i en e46 316i touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Juli 15, 2014 Share Skrevet Juli 15, 2014 Det er det dummeste jwg har hørt! Jo0nny reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Juli 17, 2014 Share Skrevet Juli 17, 2014 Hei. Er det noen som har en komplett M52B20 motor liggende? Har planer om å sette den inn i en e46 316i touring Hei. Julian var kanskje litt hard i sin kommentar. Men det medförer utfordringer med godkjenninger og vekter ved ombygging fra 4 til 6 sylindet motor. Du mä i tilfelle sette inn dobbelvanos motor for ä fä like ny motor som den som du bruker nä. Jeg vet ikke hvor mange hk du har, men er det 115? Kanskje vil en 318 140 hk motor väre et bedre alternativ for deg? Det vil väre mye lettere ä fä gjennomfört. Hilsen Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Juli 17, 2014 Share Skrevet Juli 17, 2014 Ja det var kanskje ikke det aller værste jeg har hørt, men ikke fryktelig langt unna.. å få godkjent en ombygging er ikke det store problemet, men det er litt jobb å bygge om, en jobb som absolutt ikke er verdt alle bakdelene med m52tub20! Har du kjørt en sånn bil før? Hvis det er en m43 motor du har så kan den enkelt bygges om til 318i for noen få tusenlapper, uten motorbytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Juli 17, 2014 Share Skrevet Juli 17, 2014 Forresten så er ombygging til n42b18/20 en mye større jobb enn å bygge om til sekssylindret hvis det ikke er facelift.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Juli 17, 2014 Share Skrevet Juli 17, 2014 Forresten så er ombygging til n42b18/20 en mye større jobb enn å bygge om til sekssylindret hvis det ikke er facelift.. Jeg er tilhenger av snille kommentarer. Mange har liten erfaring og da er en forklaring pä hvorfor det er et dumt valg greit ä skrive og. For mange hadde det nok värt lurere ä kjöpe en bil med den motoren en önsker seg hvis en mangler kunnskap og verktöy til ä foreta ombyggingen. Jeg vet selv at en 2 liters 150 hk dobbelvanos motor ikke er kjempesprekt, men er i alle fall en del mer krefter enn 4 sylindrete motorer fra BMW. Kommer nä pä at en Touring med 4er har nesten samme tillatte totalvekt som en 6er. Jeg vil jo allerhelst anbefale 2.8 motor hvis han först skal bruke mye tid og penger pä en ombygging. Men han som vil ha motor mä jo selv komme pä banen hva han har planer om. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexandernk Skrevet Juli 18, 2014 Share Skrevet Juli 18, 2014 Til det du spør om har jeg en M52B20. Sendt deg pm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten André Paulsen Skrevet Juli 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2014 Tenkte på en utfordring ja kjørte den motoren som står i til f... Har peiling på skruing så den saken er grei motor som står i er en N46-B18 med 115hk ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Juli 31, 2014 Share Skrevet Juli 31, 2014 Problemet er at du har en bil med can-bus originalt. M52 kom i prefacelift som ikke har can-bus. Få heller tak i en m54 motor, selv b22 går ganske bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten André Paulsen Skrevet August 6, 2014 Forfatter Share Skrevet August 6, 2014 Okeei så du mein at m54 motor e lettere å sette inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet August 6, 2014 Share Skrevet August 6, 2014 Ja, den vil ihvertfall komunisere med bilen din. Også er det lurt å få det godkjent, får ikke godkjent en eldre motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet August 7, 2014 Share Skrevet August 7, 2014 Jeg har en komplett med gir kasse osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå