Gå til innhold

Hvor breie felger , og hvilket et skal jeg ha på e36 ?

Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akuratt kjøpt meg førstebil! Og lurer litt på hvor lavt et jeg kan ha på e36 med grei senk .

Tenker 8,5-9'' bredde fremme , og 9-10'' bredde bak.  17'' felger som er planen.

Noen som vet hvilket et jeg burde hatt på f.eks 8,5x17 framme og 10x17 bak ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har 8.5 og 10 bak, så bør du ha 205.40 17 og 245.35-17 bak, da får du fin strekk. gå etter e34 felger da de er rundt 20 i et og du slipper spacere. da stikker felgkanten litt utenfor skjermkanten :)

Takker for svar! :)

Hvordan hadde det blitt med f.eks 8,5'' på et13 og 10'' et 15 ?

Måtte jeg hatt spacere for at de ikke skulle tatt i fjøra eller hva?

Og er det noen som har en enkel forklaring på hvordan et greiene funker ? hva er f.eks et35 iforhold til et15 ? :)

Helt fersk på bil så har absolutt ikke peiling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et er hvor langt det ar fra baksiden av felg til anleggsflaten av felg, altså der navet treffer felgen.

på 3 serier er standard et rundt en 35-45 i et mens på 5 serier, iallefall e34, alt ifra 20-13.

så la si du har en 3 serie med felg som har 40 i et og legger på 20mm spacer, så får du et 20 altså 5 serie inpress. og putter du en 3 serie felg på en e34 så vil felgen stikke langt inn i hjulbuen og kan treffe fjærbeinet.så da må du ha spacer for å få klaring. og om du har aå lavt et som du beskriver vil felgene stikke utenfor skjermen.

og et tips til framtidige spørsmål: bruk google eller lignende og søk der, da finner du svaret ganske fort om du leser litt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et er hvor langt det ar fra baksiden av felg til anleggsflaten av felg, altså der navet treffer felgen.

på 3 serier er standard et rundt en 35-45 i et mens på 5 serier, iallefall e34, alt ifra 20-13.

så la si du har en 3 serie med felg som har 40 i et og legger på 20mm spacer, så får du et 20 altså 5 serie inpress. og putter du en 3 serie felg på en e34 så vil felgen stikke langt inn i hjulbuen og kan treffe fjærbeinet.så da må du ha spacer for å få klaring. og om du har aå lavt et som du beskriver vil felgene stikke utenfor skjermen.

og et tips til framtidige spørsmål: bruk google eller lignende og søk der, da finner du svaret ganske fort om du leser litt selv.

Ja googla endel igår etter jeg spurte, og kom sånn delvis frem til hvordan det med et fungerer.

Forso hvordan det med et fungerer etter det du skrev her nå.

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...