Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter flere år hvor man har sagt hver sommer at man skal bygge seg banebil, så ser det endelig ut til at man skal gjøre noe mere enn å bare prate om det, 

Dette blir ett budsjett bygg, som blir oppgradert etterhvert.

Henter meg mest sannsynlig en e36 coupe med en m50b25 motor nå til helgen.

Planen til å begynne med er:

- Ribbe den for mest mulig vekt.

- Turbomate motoren, tenker å kjøre på e85.

- Hydraulisk håndbrekk.

Satser på å har dette klart til høst treffet på acr i august, så kommer det til å bli gjort mere iløpet av vinteren for å være klar til neste sesong.

Planene da er:

- Montere skikkelige bremser

- Montere skikkelige coilovers

- Andre seter

- Fuelcell og det rundt

- Bur

Dukker sikkert opp mere ettehvert. aldri hatt banebil før, men har flere kjente rundt om som har mye peiling som kan hjelpe. Om det er noen som har noen tips til hva som bør/kan gjøres så er det bare å rope ut. Bilder kommer av bilen når den blir hentet.

Skrevet

Da blir det vist litt forandringer i planene, en kompis av meg har en e36 sedan stående med m50b25 motor, som vi kommer til å bygge opp isteden. denne blir vi å frakte hjem til meg å begynne å gå igjennom i kveld for å finne ut hva vi trenger av deler og slikt. minuset med denne er at det er automat kasse, pluss noe rust som må sveises. noen som har kasse til salgs eller kan anbefale en manuell kasse? regner med effekten kommer til å øke etterhvert som pengene gjør det, så gjør ikke noe om det blir en overdimensjonert kasse til å begynne med.

Skrevet

Ja fikk bilen hjem igår å plassert den i "garasjen" ;) får motor og resten av delene hjem ikvell mest sannsynlig. så da blir det å begynne å sortere ut hva man har å kan bruke, å hva man kan kaste. Glemte selfølgelig å ta bilde igår, men er jo ikke så mye å ta bilde av enda. noen som har anbefaling på hvordan brekk man burde kjøpe? ser gs har flere å velge i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...