Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E46 M47 136hk som har trøbbel med turbo.

 

Problemet er at når eg trøkker pedalen i bånn og turboen slår inn , går det 2-3 sekunder så kutter den og kommer litt tilbake etter vert som turtall øker.

Den er også veldig svak på turtall ca. 1000-1500 før turbo kobler inn.

 

Har googla en masse og funnet ut at luftmasse måler kan påvirke dette,eventuelt EGR. Så eg bytta luftmasse måler med en ifra koed (brukt ) og det var ingen forandring og på livedata i INPA viser LMM verdier altfor høye i forhold til registeret den skal holde seg inn forbi. Legger ut bilde av skjerm. Den verdien er lik med begge LMM....Problemet var også HELT likt før turbo ble bytta.

 

 

Er det noen som har god greie på dette eventuelt har opplevd det samme og fått orden på det...??

 

Eg tenker at eg har hatt uflaks og fått en deffekt luftmasse måler ifra koed siden verdien er helt feil ,men har LMM virkelig noe i denne sammenhengen og gjer?

 

 

Har bytta følgende :

 

Luftmasse måler

Turbo (Med wastegate) orginal brukt

veivhus ventilasjon

injector

 

post-64520-0-42848400-1404320737_thumb.j

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...