Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg løfta Bilen og sett på dette anerkjente Eksos anlegget på min M52B28.

Nå har jeg drevet å mekka på en del amerikanere og eksos, og det som jeg fant under denne E39'en går litt i mot det som jeg er vant med.

Derfor må jeg spørre dere om dette skal være slik, og at dette er gjort med en mening om bedre ytelse ?

Bilen har Rustfrie Grenrør, og mitt under bilen etter Katalysatorene, snurper begge eksos røra seg i sammen til en, og går inn i en ny Y kobling som sikkert er denne kjente renosans potta til BMW.

Så ut i fra denne så går eksosen i ett rør som går inn i en potte med 2 rør ut av.

Skal ikke berømme meg selv med å være usedvanlig kyndig på slike eksos greier, men etter mine tanker er ikke dette veldig mye å skryte av ? eller tar jeg helt feil, og disse motorer skal ha slike eksos bremser for å få ett viss mottrykk ?

Bilder...

post-72574-0-25310200-1404334296_thumb.j

post-72574-0-12757000-1404334348_thumb.j

post-72574-0-15216400-1404334393_thumb.j

post-72574-0-91937800-1404334401_thumb.j

Skrevet

Kan garantere at orginal anlegget på e39 er optimalt,har hatt fler e39 ,med diverse anlegg men orginalt har vært best,Lønner seg kun å skifte bakerste potte hvis det er mer lyd du er ute etter.

Skrevet

Er ikke ute etter mere lyd, jeg skal bare få bort det gamle som er pillråttent av ust. noe av anlegget er rustfritt, noe er ikke.

Så ville jeg bare høre på synspunkter angående anlegget generelt.

Trodde kanskje det var bedre å føre 2 rør helt fra Grenrøra og ut i 2 delt botte bak, ikke at en struper dem inn til 1 og så ut i 2 igjen.

Skrevet

Gir meg ikke helt med dette eksos anlegget.

Legger ved ett nytt bilde over hele anlegget etter jeg tok det ned. Potta ytterst er avrusta  :oo:

Sikkert jeg som har skrudd på Corvetten for mye, og klarer ikke tenke anderledes, men er det laget slikt for å gi motor motstand ?

Hadde det i teorien vært nok med en halvdel av den Y-Potta til Bmw'en, sikkert noen kloke hoder som har designet den slik for den har en mening med å være slik, men jeg skjønner ikke helt den utformingen og samlingen av de 2 røra som kommer etter Kattene. Den eksosen som går inn i venstre side av potta blir bare værende der litt lengre før den blir byttet ut og presset videre ?

post-72574-0-71087600-1404458308_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...